Учени от САЩ са представили нова версия за това как се е появил COVID-19. Те предполагат, че коронавирусът може да е еволюирал от инфекция, открита при китайски миньор, който се е заразил през 2012 г., съобщава The Telegraph.

Както пояснява Джонатан Латам, изпълнителен директор на американската организация Bioscience Resource Project, вирусите могат да преминат през множество еволюционни етапи в тялото на един човек.

Какво се е случило с миньорите?

През 2012 г. миньори в Ухан се разболяват от болест подобна на пневмония, след като влизат в контакт с екскременти на прилепи в пещера. След това учените от Ухан откриват на същото място следи от коронавируса RaTG13 на прилепите, който е 96% сходен с COVID-19.

Според теорията на американските учени, неизвестният вирус се е развил в белите дробове на миньорите шест месеца преди варианта на COVID-19, образец от който изтича извън лабораторията в Ухан през 2019 г.

Заслужава да се отбележи, че тази теория е предлагана още през миналата година. Според нея коронавирусната инфекция може да произхожда от пещерата Модзян в Китай, тъй като през 2012 г. там беше открит подобен вирус.

По това време шестима мъже на възраст между 30 и 60 години се заразяват с тежка респираторна инфекция, след като почистват пещерите от екскременти на прилепи за последващ добив на мед. Трима от тях по-късно умират от болестта.

Изследването показа, че те са били заразени с коронавирус, наречен RaTG13. Пробите от вируса са събрани от Института по вирусология в Ухан. Тогава индийски изследователи предположиха, че RaTG13 може да е близък роднина на COVID-19.