Инцидентът с изчезналия Боинг 777 на малоазийските авиолинии все повече заприличва на самоубийство на пилота. Тази версия все още не се огласява официално заради възможните усложнения, съобщава „Асошиейтед прес”.
&nbsp;Последното изявление в тази посока е на члена на австралийската и международната асоциация на пилотите Майк Глин. Той нарече вероятната причина за изчезването на Боинг-а &bdquo;самоубийство на пилота&rdquo;. Основание за този извод е само пилотът може да изключи системата за връзка на самолета с авиодиспечерите.<br /> <br /> Глин дава и подобни примери с други самолети преди години. Той твърди, че като пилот той най-малко иска вината да падне върху пилотите, но след като това вече е ставало, защо да не се случи и сега.<br /> <br /> През 1999 година самолет на EgyptAir (рейс 990) е катастрофирал при странни обстоятелства. Когато следователите от САЩ започнали да търсят причината, те открили, че пилотът е изключил автопилота, повел самолета към земята и повтарял една и съща фраза &ndash;&bdquo;Оставям се в ръцете на Бога&rdquo;. Точно 11 пъти той повторил фразата, след което самолетът се разбил.<br /> <br /> Подобно нещо е станало и със самолет на SilkAir (рейс185), който през 1997г. паднал в река, изпълнявайки рейс от Джакарта в Сингапур. При този инцидент жертвите са 104 пътника, а разследващите установили, че до разбиването на земята, самолетът се е движил по управлявана от пилота траектория.<br /> <br /> И в двата случая обаче разследващите не употребяват термина &bdquo;самоубийство&rdquo; като вероятна причина. Вместо това се посочват технически проблеми. Затова и до днес тази тема е табу за специалистите в бранша, въпреки тези случаи. А и те едва ли са единствените. <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ</strong></span><br />