Освен негативни страни кризата на световните финансови пазари ще окаже и положителен ефект за някои сфери, прогнозира италианският седмичник „Панорама“.
Според него кризата ще доведе до спад в цените за потребителите на много стоки, най-вече в сектора на дистрибуцията. Многобройни търговски вериги, за да поддържат нивото на продажбите и това на оборота си, вече лансират кампании за големи отстъпки в цените. Най-показтелен в това отношение е секторът за продажба на автомобили.
В Италия групировката Фиат например намали цената на малката кола Lancia с бензинов двигател. По подобен начин смъкнаха цените за някои модели коли и автомобилните къщи Ford и Volkswagen.

„Тенденцията за намаляване на цените ще се затвърди и по-нататък“, казва Костантино Императоре, главен изпълнителен директор на търговската къща BestPrice.
Любителите на моторите също не могат да се оплачат, тъй като всички най-продавани модели се предлагат в момента на по-ниски цени. Спортният мотор Honda Cbr 600 например се предлага вече за 8500 евро, а не за 11 200, както беше преди.
Спад в цените за потребителите се наблюдава и в сферата на електрониката. Веригата Unieuro например продава плазмен телевизор последно поколение 42 инча Samsung за 999 евро, а не за 1400, както беше преди.
Паднаха средно с 30 на сто и цените на мобилните телефони Samsung и Nokia.
Тенденцията на поевтиняване засегна и електродомакинските уреди. Пералня LG, която преди се харчеше за 429 евро, сега може да се купи за 319 евро.
По-евтини са и дрехите. Кашмирени пуловери се купуват за 50 евро, или на половин цена. Веригата Conbipel предлага намаление от 25% във всичките си цени.
Спадът в цените засегна и сферата на обувките. Спортните обувки на Cisalfa например ще струват през ноември почти наполовина, отколкото преди. /Pronto Sofia