Заслужилият пилот на СССР, член на Обществения съвет при Ространснадзор Олег Смирнов призова за внимателно отношение към информациите, получени в резултат на разшифровката на черната кутия от разбилия се Ан-148.

В началото на записа се чува, че летците, както обикновено, изчитат контролната карта, привеждайки в действие различните прибори и проверявайки работата им. Не знайно защо те не включват загряването на приемниците за пълно налягане, с които се отчита информацията от датчиците на скоростта.

След излитането пилотите откриват на дисплея различни показания на скоростта. Псувайки се един друг, те опитват да решат този проблем, увеличават скоростта и накланят самолета към земята, след които той пада и се разбива.

Експертът припомня, че освен показателя за скорост, има и друг инструмент - "Авиохоризонт", според който се определя пространственото положение на самолета.

"Има височинни инструменти. Единият от тях е барометър, който показва налягането, втори - радиовисокометър, който измерва височината с точност до сантиметри. Засега не е установено били ли са тези апарати работоспособни и но защо с тяхна помощ не са взети мерки, за да се уравновеси самолетът", казва Олег Смирнов.

Той обяснява още, че съвременните самолети имат автоматика, която се задейства и започва да предупреждава - прекратете снижаването.

"Независимо от това снижаването не е било прекратено, килът не е бил извъртян. След разшифроването на втората черна кутия остават не малко въпроси", отбелязва Смирнов.

Превод БЛИЦ