Изграждането на полезни навици изисква повече усилия, отколкото си представяме, защото, за разлика от вредните, те изисква повече усилия и постоянство. Следните няколко съвета ще ви помогнат да не се откажете по средата, пише obekti.bg, позовавайки се на Bright Side.

1. Бъдете наясно защо искате да култивирате даден навик и как ще ви помогне

Ако нямате причина, няма да се получи. Помислете се как ще се подобри животът ви, ако си изградите съответния навик. 

2. Правете го в продължение на 21 дни

21 дни е времето, което е необходимо, за да превърнете дадено действие в навик. Действие, което е изисквало усилия на волята всеки ден, след този период става част от живота ви. 


И това е интересно: Добавката в храната, която действа като наркотик - четете още полезни новини на zdrave.to

3. Освободете достатъчно време за новия навик в графика си

Ако не заеме полагащото му се място в списъка ви със задачи, новият навик ще бъде последното нещо, за което ще ви остане време. Но ако го вкарата в графика си, ще бъде пред очите ви през цялото време.

4. Открийте „подкрепящи навици“

Повечето навици са свързани помежду си. Например, лягането рано и ставането рано. Ако искате да придобиете нов навик, открийте онези, които са свързани с него. 

5. Предвидете възможните проблеми

Няма как да не срещнете трудности и пречки, докато се опитвате да култивирате нов навик. Например, семейно събиране тъкмо когато сте започнали диета, дъждовна седмица, когато сте започнали да тичате, стресови ситуации на работа, и т.н. Ключът е да можете да предвидите проблемите и да откриете възможните решения предварително, така че да знаете, кога може да възникнат пречки.

6. Следете навиците си

Да следите и записвате навиците си е нещо, което ще ви мотивира да продължите тъй като е някаква форма на отчетност към себе си. Следете новите навици за период от 21 дни. Щом сте извършили действието през деня, сложете отметка. Ако сте го пропуснали, сложете кръстче. Преди да сте усетили, новите навици ще са станали част от всекидневието ви.