Много хора вярват, че яйцата, особено жълтъците , могат да повлияят неблагоприятно на здравето, но възнамеряваме да неутрализираме тези слухове.


Яйцата са всъщност един изключително хранителен продукт сред най-полезните на планетата.

Не само бирата прави коремче

Те са богат източник на важни витамини и минерали и са най-добрият естествен източник с високо съдържание на протеини. Те са богати на аминокиселини, които спомагат за изграждането на мускулите и възстановяването на тъканите, пише zajenata.bg.

Диетолозите препоръчват да ядете три яйца на ден, за да имате добре балансирана диета.

Искате ли да изглеждате зашеметяващо, прибавете тези 6 храни в менюто си

Може да сте чували, че жълтъкът е с високо съдържание на холестерол, но сега има все повече и повече доказателства, че холестеролът, който съдържа яйченият жълтък, не носи със себе си негативни последици за организма.

Холестеролът, в действителност е структурна молекула, която е важна част от клетъчната мембрана, и е отговорен за производството на тестостерон, естроген и кортизол, които поддържат нормалната функция на целия организъм.

Холестеролът се произвежда и в черния дроб, така че когато ядем храни с високо съдържание на холестерол, той се произвежда в намалени количества.

Никой не подозира, че този пчелен продукт помага при забременяване! Ето как

Според Американската асоциация на сърцето, лошият LDL холестерол, води до образуването на дебели, твърди отлагания, които запушват артериите и намалява тяхната гъвкавост и увеличава риска от сърдечни атаки и други сърдечносъдови заболявания.

За разлика от лошия, "добрият" холестерол предпазва сърдечно-съдовата система, тъй като изключва LDL холестерола от артериите, като го връща обратно в черния дроб, където се разрушава и отстранява от тялото.

Яйцата имат висок HDL холестерол, докато транс-мазнините от преработените и пържени храни водят до повишаване на LDL холестерола.
По този начин консумацията на яйца действително намалява неблагоприятните ефекти на нездравословните храни.

Хранителен профил на едно цяло яйце:

  • Калории: 77
  • Протеини: 6 г
  • Здравословни мазнини: 5 грама
  • Витамин В2 15% от дневната доза
  • Витамин В12: 9%  от дневната доза
  • Витамин В5: 7% от дневната доза
  • Витамин А: 6% от дневната доза
  • Селен: 22% от дневната доза
  • Фосфор: 9%  от дневната доза
  • Фолиева киселина: 5% от дневната доза

Яйцата също са с високо съдържание на калций, цинк, витамин К, Е, D и В6.

Това е тяхната полза за здравето:

Здравословно развитие на мозъка

Яйчните жълтъци са богати на холини, което е важно за мозъчната функция, особено за развитието на мозъка при фетуси и новородени.
Консумацията на яйца по време на бременност и кърмене увеличава развитието и функционирането на мозъка на бебето.

Изследване, проведено в Университета на Северна Каролина, показва, че холинът може да намали риска от развитие на рак на гърдата с 24%.

Защита на здравето на костите

Витамин D е необходим за усвояването на калций и правилното здраве на костите, така че неговият дефицит увеличава риска от остеопороза и други костни заболявания. Този витамин естествено присъства в много малко храни, така че тялото често му липсва.
Особено през зимата, тогава нямате достатъчно време да се насладите на слънцето, можете естествено да получите този витамин чрез консумацията на яйца.

Борят се с недостиг на желязо

Симптомите на дефицит на желязо включват умора, главоболие и раздразнителност. Обаче, 2 големи яйца съдържат 2 мг. желязо, така че редовната консумация значително ще повиши нивото на желязото.

Защита на очите

Яйчните жълтъци имат високо съдържание на лутеин, което е вид каротеноид, който предпазва от макулна дегенерация, която е основната причина за слепота.

Зелените листни зеленчуци също го съдържат, но тялото ни го поглъща по-добре от яйцата. Жълтъците също са богати на зеаксантин - антиоксидант, който предпазва очите от опасно ултравиолетово лъчение.

Теглото на тялото се коригира

Яйцата осигуряват усещане за ситост и по този начин спомагат за намаляване на потреблението на излишни калории през останалата част от деня. Това води до загуба на тегло и протеините увеличават енергийните нива и предотвратяват покачване на кръвната захар и инсулина в кръвта.

По този начин, за да се укрепи цялостното здраве, диетолозите препоръчват добавяне на яйца към ежедневната диета.

Също така имайте предвид, че се препоръчва да ядете и жълтъци, тъй като те са изключително полезни.

Също така, диетолози ги препоръчват при ограничаване на консумацията на храни, които съдържат транс-мазнини, пържени храни, пушени и храни, които съдържат големи количества от животински мазнини и сол.