От 4 януари най-малките ученици се връщат в клас, отварят врати и детските градини, а родителите ще имат право да преценят дали да пуснат децата си или не.

“Мнението им е, че дистанционното обучение е било сполучливо, като те са категорични, че е било по-добре да е присъствено като образователни резултати, но повечето от родителите приемат тези ограничения”, обясни Александров.

Оставането у дома на учениците не е загубено време - материалът не се наваксва, а се взима, увери в “Денят започва” по БНТ Асен Александров - директор на столичното 51 СУ "Елисавета Багряна" и председател на Сдружението на директорите в средното образование.

“Разбира се, обучението не е толкова качествено, както е при присъствената форма, особено в начален етап, защото учениците от 1-ви и 2-ри клас имат нужда от живия контакт с учителя, но трябва да се правят трудни избори”, отбеляза той.

Според него дистанционното обучение дава положителни резултати и изводът му е подкрепен от допитване до 1/3 от родителите на ученици в 51 СУ "Елисавета Багряна”.

По думите му учителите в цялата страна вече са в пъти по-добре подготвени в сравнение с миналата година и дистанционната им комуникация с учениците е много по-ефективна.

Като образователен експерт Асен Александров подкрепя връщането на децата в училище - не само на най-малките, а на всички ученици.

“Сега организация ще бъде доста по-лесна. Ние имаме ученици от 1-ви до 12-и клас, но в училище ще бъдат 1/3 от тях и ще има много по-малка гъстота на учениците.

Още преди да излезем в дистанционно обучение бяхме създали организация тези, който искаха да бъдат онлайн, да наблюдават уроците от вкъщи - не си в клас, но пък и не е като да не си”, допълни училищният директор