Зеленият сертификат не съществува от няколко дни, съществува от доста време. В момента проблемите са по-скоро технически, тъй като част от данните са пропуснати да бъдат въведени или са въведени грешно. Това заяви д-р Ирина Гайтаневска, директор на дирекция "Надзор на заразните болести" в СРЗИ в предаването "Тази сутрин" по bTV.
 
И добави,че често грешките са технически и се допускат при въвеждането им. Данните се въвеждат на няколко места – в лабораториите или в лечебните заведения, където е бил пациентът и там, ако има грешки, те могат да се отстранят най- лесно.

Тя поясни още, че самият сертификат може да се издаде на мястото, където е извършена манипулацията най-лесно. „Не е вярно, че само РЗИ може да издава сертификатите и да коригира сертификатите, обясни д-р Гайтаневска.

„Всеки от нас може да си генерира сам сертификата и да го запише на устройството си, пак казвам, често има проблем с генерирането му с невъведен телефонен номер или с грешно въведен такъв.“

Д-р Гайтаневска каза, че ако зеленият сертификат на някого е изтекъл, никой не може да го издаде повторно, но ако човек е преболедувал COVID-19 в рамките на последната година, системата автоматично генерира документа и не би следвало да има проблем с него, без значение колко пъти се е заразило лицето.

Тя коментира и сигналите на хора, че не могат да получат своя сертификат с антигенен тест преди 1 декември 2020 г., като отново каза, че най-вероятно става въпрос за технически проблем.

В момента СРЗИ продължава да извършва проверки, заедно с органите на МВР, като наблюденията на здравната инспекция са, че мерките срещу COVID-19 се спазват. "Не може до всеки човек да има един полицай, един инспектор и един лекар, така че мерките са лична отговорност", смята д-р Гайтаневска.