Електронната извинителна бележка работи перфектно, защото тя се издава след преглед. Знаете, и това трябва да го говорим непрекъснато, за да се чува и да се разбира. Електронният документ не значи дистанционен. Трябва да има преглед, при който лекарите трябва да видим детето, да го прегледаме, за да може да бъде издаден този документ.

Това коментира в "Събуди се" личният лекар Гергана Николова. 

Тя подчерта, че много често в лекарските кабинети се изпращат деца, които просто са кихнали в час или които имат наистина една лека хрема или главоболие.

"Това притеснява в по-голямата част колегите с големи педиатрични практики, защото става струпване пред вратите на нашите кабинети на пациентите, които са с различни симптоми и с различни вирусни заболявания.

Това, което ние държим повече да отпадне, е въпросният документ, контактната бележка, която казва, че детето е клинично здраво и може да се върне в детската градина или в яслата.

Намираме го за безкрайно ненужно, защото ние сме издали документ за колко време то ще се лекува вкъщи. Защо е необходимо родителят да върне едно дете обратно пред кабинета при всички болни деца, за да бъде казано, че то е клинично здраво и може да се върне в детската градина или в детската ясла или лекарят да напише, че то не е било в контакт с заразни заболявания. За нас този документ е абсолютно ненужен, излишен.

Предложили сме да отпадне. Дали ще се случи, не знам. Но това е нещо, което много тежи и на родителите, и на нас", категорична е доктор Николова. 

Личният лекар коментира и електронната рецепта, която беше въведена.

"Бих казала, че личните лекари имаме най-малък проблем с електронните рецепти, защото ние издаваме електронни документи. Ние сме издали над 37 милиона електронни рецепти.

Проблемът, който се повдига от лекарския съюз, това е невъзможността и дискриминацията по отношение на лекари, които не могат в така създадената наредба да издават и да създават електронни документи.

Това лишава част от лекарското съсловие от възможността да упражнява професията си. Това няколко пъти го говорихме по пресконференции, пишем го в становища. Засега няма отговор.

Големият проблем, който съществува е, че ние не знаем - и не само ние, държавата не знае какво има в наличност като лекарства, в случая като антибиотици, за да можем ние да ги изпишем.

Защото когато нямаме база данни и изписваме лекарство, което се оказва, че го има в списъка, който на нас са ни дали, а същевременно то не е налично в страната - пациентът не може да го получи, защото няма как да вземеш един медикамент, който не е наличен в страната", подчерта личният лекар. 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук