С мобилното приложение пациентът ще контролира и проверява своето здравно досие. Трябваше да се избере вариант, така, че да се известяват пациентите, ако общопрактикуващият им лекар развали договора си с РЗОК. Самото приложение известява, че има промяна.

Това заяви управителят на НЗОК д-р Петко Салчев в предаването „Денят на живо“ по Нова нюз.

„Няма лимити, а определени месечни стойности на лечебните заведения. Ние контролираме не само леглата, те не лекуват, а персоналът. Има различни искания за допълнителни плащания.

Около 50% от леглата са празни в момента“, допълни той. Той обясни, че приложението ще ни уведоми, ако има движение, свързано с прегледи и хоспитализации.

Това са лични данни и само вие можете да достъпвате до тях. СМС-ите, които се изпращат, са безплатни, уточни управителят на НЗОК, стана ясно от думите му.

Във връзка с фалшивите хоспитализации в „Пирогов“, д-р Салчев заяви:

„Ние правим проверка в „Пирогов“ по няколко направления, във връзка със сигнали, които получихме. Проверяваме и други болници, дори имаме вече дела за заплатена, но неотчетена дейност.

Когато приключи проверката, резултатите ще бъдат оповестени. Между 7 и 12 болници се проверяват седмично. РЗОК проверяват болниците всеки месец. Този контрол не е спирал“.

„Има опит от страна на лечебни заведения да искат плащания за пациенти, които са определени като болни от COVID-19. Изискването ни за доказване е с PCR тест.

Болниците не могат да спечелят повече, ако обявяват пациентите си за болни от COVID-19, защото цената на пътеката е 1200 лева, а ако пациентът е със сърдечно-съдово заболяване, за което пътеката е 5000 лева, къде е изгодата?

Проблемът беше такъв, че по време на втората вълна беше спрян плановият прием. При епидемия обаче е добре да се спре плановият прием“, обясни д-р Салчев.