Защо линейките в Пазарджик закъсняват?
Липсата на навигация оказва влияние
Стоян Стефанов работи от 25 години като шофьор на линейка. Познава добре града, но често му се случва да има затруднение с бързото намиране на адресите.Той разказа, че липсват номера по блоковете и къщите, както и табели с имена на улиците. По думите му това е проблем за тях, защото често карат под напрежение и бързат, а това се оказва фатално понякога, когато закъснеят за адреса.
„При първичен спешен транспорт трябва да бъдем до 8 минути на адрес. Имаме GPS проследяване, но навигация нямаме", споделя директорът на ЦСМП-Пазарджик пред bTV.
Освен това входовете на някои от блоковете са от вътрешната страна, а не откъм улицата. Това допълнително усложнява ситуацията с линейките ако адресът е на грешен номер, разказват шофьорите.
Номерацията на сградите и улиците затруднява дори местните. На места тя е изписана с флумастер или подръчни средства от самите обитатели на блоковете. Заради забавяне по независещи от тях причини, Стоян и колегата му Ангел Стаматов всекидневно се сблъскват с прояви на вербална
„Досега не са ни посягали да ни бият, но доста често е имало заплашвания. Други близки ги успокояват, дърпат ги настрана. Някой път ходим при пияни, пияни приятели имат – искат да ни посягат“, допълни Стоян. Директорът на спешния център е сигнализирал община Пазарджик. От там обаче са категорични, че цялостната подмяна на табелите ще отнеме много време и ще струва стотици хиляди левове.
Препоръчват на Спешната помощ да въведе навигация и да търси съдействието на кадастъра. Основната заплата на шофьор на линейка е под 800 лева. 12-часовите дежурства са напрегнати и затова няма много желаещи да практикуват професията. Липсата на навигация и улични табели прави мисията на спешните екипи още по-трудна.
Последвайте ни
2 Коментара: