След началото на пандемията зъболекарите в България имат затруднения с набавянето на информация кои от пациентите имат или са имали симптоматика на Ковид-19.

Той смята, че нищо не е се променило драстично в работата им от началото на пандемията."Хаос в системата няма. Личните лекари имат регистрирани пациенти за период от 6 месеца, но при нас за повече от 15 години няма "закрепостяване" - всеки може да идва, когато намери за добре.

Това означава, че зъболекарите трябва да имат достъп до целия регистър, не само до парчета от него", заяви председателят на Българския зъболекарски съюз д-р Николай Шарков в ефира на Bulgaria ON AIR.

По думите му зъболекарите имат нужда да знаят кой влиза в кабинета им - необходим е така нареченият триаж или отсяване.

"Това би трябвало това да става по-телефона, а не в кабинета. И пациентът би трябвало най-съвестно да отговаря на всички въпроси.

Едно от най-безопасните места остава кабинетът на лекаря по дентална медицина, защото преди и след пандемията продължават да се спазват всички норми за дезинфекция", каза д-р Шарков.

"Ние никога не сме отказвали, освен в редки случаи спрямо етичния ни кодекс. Ние лекуваме пациенти с неотложност и в тези условия. Тази триажна форма ни е необходима, за да вземем още по-здрави мерки", добави председателят на Българския зъболекарски съюз.

Д-р Шарков посочи, че между 36 и 40% от първоначално заявилите зъболекари са се ваксинирали.