Находчиви тийнейджърки изцеждат чичковци мераклии във Фейсбук, карайки ги да им зареждат ваучери за предплатени карти. Ученичките са се изхитрили и качват предизвикателни селфита с нацупени устнички, често са само по бельо и позират, провокирайки желание за секс. Наивниците, които се хванат на въдицата им, биват подлъгвани да изпращат есемеси, за да зареждат ваучери за мобилни телефони с обещанието, че ще получат гола снимка или клипче с мадамата, пише „Телеграф”.
За онези, които са склонни да дадат повече, се предлага дори видеочат с разголване, което в момента е най-голям хит в социалните мрежи.
 
„В една от групите със сексуална насоченост във Фейсбук се свързах с 19-годишната Марина Ангелова. Писахме си в месинджъра и тя предложи да ми прати по-разголени снимки, но при условие, че пратя есемес на определен код, който зарежда СИМ картата й. Аз се съгласих, защото сумата беше 10 лева и не ми се видя голяма”, разказва потребител. В една от групите „Секс и купон до зори” пък мъж на средна възраст се оплаква, че потребителка го е изцедила с 86 лева и така и не му е пратила  обещаното клипче, на което гола облизва банан.
 
Нова врътка за събиране на лични данни пък организират млади девойки от Нигерия и Турция. Те се свързват с мъже, на които предлагат приятелство. Искат им номерата на мобилните телефони и си разменят снимки. След това твърдят, че човекът на снимката не е той и настояват да им снима личната си карта, за да се уверят. Наивниците снимат картите си с всички данни, а мадамите изчезват. По-късно използват тези данни за източване на сметки в чужбина или за регистрация в сайтове за продажби на различни стоки.
 
Други девойки просто набират данни, най-вече имейл и адрес, за да изпращат спам и рекламни материали. За бомбардиране на електронната поща с над 100 рекламни съобщения на ден фирми изплащат по 15 щатски долара, разкриха запознати с този вид маркетинг.
 
Криминалисти, работещи по компютърните престъпления, обясниха, че фалшивите профили могат лесно да се разпознаят. Обикновено в тях информацията е доста оскъдна. Освен профилна снимка често не присъстват други или албумите са изпълнени с пейзажи и споделени картинки на други потребители. Липсва и каквато и да е информация, както и публична дейност от началото на регистрацията в дадената социална мрежа.