Фалшивите новини са надминали по популярност истинските във Фейсбук. Това сочи анализ на канадски новинарски сайт, съобщава БГНЕС.

Скандалните данни доказват още, че скалъпените истории са предизвикали повече коментари, споделяния и реакции, отколкото топ новините от общо 19 престижни медии, сред които „Ню Йорк Таймс”, „Вашингтон Поуст”, „Хъфингтън Поуст” и „Ен Би Си Нюз”.

Тревожните резултати доказват, че сензацията, а не фактологически доказаната истина в медиите определя политическия дискурс. По време на най-критичните месеци от кампанията за президент на САЩ, 20-те топ новини от силно поляризирани в политическо отношение блогове и сайтове със съмнителна репутация и достоверност са генерирали близо 9 млн. споделяния, реакции и коментари във „Фейсбук”.

В сравнение – 20-те водещи истории на престижните и утвърдени медии като „Ню Йорк Таймс”, „Вашингтон Поуст”, „Гардиън” и „Политико” са успели да съберат едва 7,4 млн. 4 от фигуриращите в топ 10 фиктивни новини са дело на един и същ сайт „Ендинг дъ фед”.