Не е случайно, че 15-годишно момче - мигрант, без придружител у нас, е шофирало автобуса, който удари патрулен автомобил в Бургас и двама полицаи загинаха, предава Нова тв.

Отговорът на въпроса всъщност не е никак трудно да бъде намерен. Ясно е, че сред каналжиите има и българи, които са изключително наясно със законите у нас.

Според международни анализатори причината 15-годишният Омар да управлява автобуса, е това, че непълнолетното момче няма да понесе цялата строгост на закона, както би могло да се случи с пълнолетен шофьор.

Ходът на каналджиите - 15-годишният Омар да бъде зад волана на автобуса с нелегални  мигранти във фаталната нощ, не е случаен, казва експерти.

„Тези, които са сложили това момче зад волана, са наясно, че българският закон просто няма как да го накаже”, обясни проф. Владимир Чуков, международен анализатор.

Именно възрастта и липсата на опит на шофьор може да се окажат и важен елемент за това как се е стигнало до катастрофата. Защото след 25 километра гонка с полицейски патрули е възможно той да не е бил в състояние да взима адекватни и бързи решения.

Появиха се и много коментари за това можел ли е автобусът да бъде спрян по-рано, без да се застрашава сигурността на хората в него. Според експерти има различни варианти кола или автобус да бъдат принудени да спрат.

„Можеше да се простреля радиаторът с охладителната течност и двигателят да блокира и автобусът да спре. Можеше да се простреля резервоарът с гориво, горивото да изтече и автобусът да загасне, да спре”, смята пътният експерт Красимир Георгиев.

Когато шофьорите не се подчиняват на полицейски команди, в чужбина се използват ленти с шипове.

„Просто предните гуми ще бъдат спукани, тези гуми няма да спаднат изведнъж, ще спаднат след 10 метра, за това време ще се убие скоростта, дори да се наклони автобусът, смятам, че смъртен случай нямаше да има”, казва Георгиев.

Такива ленти с шипове в патрулните автомобили няма, казват от Синдикалната федерация на МВР.

„Такива шипове няма. Аз съм служител от 20 и няколко години, в поделението, в което служа, няма такива шипове, не са предоставени такива шипове. Имаше може би преди десетина години, но бяха метални и не отговаряха на евростандартите.

Но и те бяха в изключително ограничени количества, няма елементарни заградителни съоръжения за такива ситуации”, казва Илия Кузманов, член на синдикалната федерация на МВР.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук