В момента повечето бизнеси са в режим на оцеляване и справяне с непосредствените трудности, свързани с Covid кризата. Целта е да се купува време, за да се оценят количествено последствията и да се стигне времето, когато да се немарят нови бизнес модели.

Това коментира пред Радио София председателят на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) Левон Хампарцумян.

Според него и в тази ситуация има и бизнеси, които са в добро състояние и дори процъфтяват - продажба на маски и дезинфектанти, доставки по домовете, куриерски услуги и други, но транспортът и туризмът със сигурност бележат спад  в цял свят.

Отделните бизнеси си взаимодействат и си помагат, „опитваме се да се свързваме със специалисти, които могат да бъдат полезни със съветите и информацията си – медици, министри и т.н.“, допълни Хампарцумян.

Подобна среща предстои идния понеделник – с министъра на икономиката.

„Доста неща се правят. Не бива да храним свръх очаквания.“

Кризата ни накара да обръщаме повече внимание на устойчивостта на бизнесите, на удовлетвореността на клиентите и на служителите. В кризисните условия това стана особено съществено за климата и съдбата на фирмите, за лоялността на клиентите, подчерта Левон Хампарцумян.

По отношение на банките, за разлика от предишната криза (2008-2011 г.), сега те се справят доста по-успешно. Те са стабилни, но и в някаква степен са гъвкави, за да могат да помогнат на бизнеси, които са перспективни, коментира още бившият банкер.

„Ако имате увереност за бъдещите си доходи, можете и сега да изтеглите кредит. Не бива да се прибягва към кредит като средство за справяне с фундаментални и дългосрочни трудности“, обърна се експертът към слушателите.