Тъй като в българското общество се установи разбирането за политиката като пазар, най-близката фигура, която може да използваме като база за сравнение са ДДС измамите с кухи фирми.


Това казва политологът доц. Антоний Гълъбов пред "Труд":

"Ние в момента продължаваме да имаме повече от 200 политически партии, които са регистрирани, голяма част от които играят ролята точно на подобни кухи фирми", казва той.

"В същата ситуация обаче, в която Васил Божков припозна никому неизвестното БНО като свои мандатоносител, както той се изразяваше, на редовните избори на 4-ти април, тук имаме надграждане, тъй като вече става дума за “Екогласност”, която в крайна сметка, независимо, че фундаментално промени политическия си профил, е една от най-старите политически формации в България", добавя Гълъбов.

"Опитът спрямо нея да се подходи като към куха фирма, с която да се реализира ДДС измама в политически план, е най-малкото скандален, защото говори за пълното отсъствие на разбиране за това какво изобщо представлява политика и какво представлява политическа партия", каза той.

"Радвам се, че Емил Георгиев изнесе тази информация, тъй като можеше да не го направи. Важно е да разбираме това, че се появява едно ново поколение търговци, което наистина смята политическите партии като кухи фирми, през които може да прави ДДС измами", казва той.

"Свидетели сме на кристален пример за политическа корупция. Политическата корупция не е само купуването на гласове. Тя е търговия с влияние, тя е злоупотреба с позиция, с власт. В случая става дума за политическа корупция с изборния процес", завърши Гълъбов.