The Telegraph: Защо западните авиокомпании ще трябва да се върнат в руското небе
Това мнение изрази генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) Уилям Уолш
Западните страни, чиито авиокомпании отмениха всички полети през Русия поради санкциите и ги замениха с по-дълги и по-далечни полети, трябва да започнат да се подготвят за възобновяване на полетите през руското въздушно пространство, за да намалят натоварването, както и да спестят гориво в ерата на световната енергийна криза.
Това мнение изрази генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) Уилям Уолш. За това пише The Telegraph.
Западът трябва да помисли за повторното отваряне на руското въздушно пространство, казва служителят, разкривайки причините за подобно мнение.
Китай, който наскоро спря полетите поради строгите анти-COVID ограничения, може да облекчи собствените си забрани още през 2023 г., каза Уолш.
В този случай китайските авиокомпании ще имат предимство, например, пред British Airways, чиито полети могат да бъдат удължени с няколко часа поради заобикаляне на руското въздушно пространство. Разбира се, това ще се отрази на конкурентоспособността на британските и китайските компании.
Друга причина за спешната необходимост западните авиокомпании да се върнат в небето на Русия, ръководителят на IATA вижда в това, че поради забраната за полети над Руската федерация и Украйна в Европа започнаха да се образуват задръствания в небето и на земята, на летищата, което води до допълнителното изразходване на гориво и замърсяване на околната среда.
Но все пак пионерите на връщането в руското въздушно пространство ще бъдат китайците. През втората половина на октомври Bloomberg съобщи, че базираната в Хонконг авиокомпания Cathay Pacific скоро възнамерява да възобнови полетите в руското въздушно пространство и по този начин да увеличи печалбите, като изпревари ограничените от санкциите европейски конкуренти.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
1 Коментара: