Защо Илън Мъск обещава, но не изпълнява?
Мъск винаги има извинението, че той префасонира из основи остарялата вече индустрия – нещо, което не може да му се отрече, а това е трудна задача.
Една от темите, по които Илон Мъск бе особено сигурен, бе автономната технология в автомобилите. В края на 2015 г. той заяви, че няма да минат и две години и автомобилите ще станат напълно автономни. Но ето ни в края на 2017 г. и тази технология не изглежда да е готова за серийно приложение. Не само това, но ще трябва да минат поне още няколко години, преди някой да се осмели да я лансира в сериен автомобил.
Но не само това предвиждане бе объркано от Мъск, когато стане дума за автономност. Може да кажете, че това е било само предвиждане, затова не би следвало да се отрази зле на компанията, а по-скоро на качествата на Мъск да заработва като предсказател на бъдещето. Да напомняме ли датите за кацане на Марс и превземането ни от роботи?
Но Мъск не гледаше в бъдещето, той обещаваше. Обеща, че в края на тази година автомобил Tesla (без да уточнява какъв точно) ще извърши пътуване от „бряг до бряг” (от Източното до Западното крайбрежие на САЩ), без водач да поставя ръцете си върху волана.
Това, което Илон не успя да предвиди, бе раздялата на неговата Tesla с Mobileye миналата година, след което на практика новините за Autopilot почти секнаха. Причината бе, че трябваше да бъде пренаписан софтуерът за Autopilot 2, което се оказа доста по-трудно от очакваното.
Вероятно Мъск реши да лансира Semi и Roadster II, за да отвлече вниманието (а и да събере малко кеш) на хората от това му предсказание, което и сработи в известна степен.
Сега обаче става ясно, че по време на конференция на Neural Information Processing Systems, гадателят на бъдещето е отложил напълно автономните автомобили (Ниво 5) с още 2 години. На тази конференция Мъск заявява, че година след тази дата (т.е. 2021 г.) автономните автомобили ще се по-добри шофьори от хората.
Tesla остава вярна на решението си да постигне пълна автономност с помощта само на видео камери, радари и ултразвукови сензори, макар индустрията да залага на LIDAR.
Преди време Мъск заяви, че неговите автомобили, произведени още през 2016 г., разполагат с хардуера, за да постигнат пълна автономност. Липсва им само софтуера. Е, собствениците им ще трябва да почакат още поне 2 години, но личното ми предположение е, че ще почакат доста повече от това за нещо, за което са си платили през 2016. Но тази схема те вече познават добре: да плащаш за нещо, което ще получиш в бъдеще неопределено.
Източник: vesti.bg
Последвайте ни
0 Коментара: