Не им е за пръв път. Вече им е стил. Но идва един момент, в който картината е съшита с толкова хлабави конци, че не могат да понесат скандалната тежест на възложителя. И го изпускат гол на земята.

Кръгът около Прокопиев и Христо Иванов явно са си поръчали филм в канал „Arte” (виж в "ДОСИЕ"). Маскирали са го като документално разследване. Получил се е накъсан провинциален пропаганден разказ, от който става ясно, че всичката България е пълна с маскари, а над мрачната действителност стърчат само ореолите на Тома Белев, Иво Божков и Любомир Костадинов. Даже съм учудена, че някъде не се мерна я Христо Иванов, я Кака Цона (Антоанета Цонева). Зелената мафия си е поръчала предизборно филмче – това е, не е сложно. Въпросът е докога ще им търпим безобразията, коментира Лили Дорчева в "Труд".

Защото вече е напълно ясно, че милионите, които разни псевдо екологични организации печелят по скандални схеми, включително и от държавния бюджет, не отиват за реална природозащитна дейност, а им служат политически. Вместо за пенсии и здравеопазване, „зелените“ милиони, извлечени от данъците на всеки един от нас, финансира предизборната кампания на кандидат-депутата от „Да, България“ Тома Белев и семейно-приятелския му кръг. Нагласеният сценарий на филма по германската телевизия има за цел да скрие това обстоятелство, превръщайки Белев и бандата му в спасители на Отечеството.

И като стана дума за Отечество, пред последните години у нас не е имало по-целенасочено и последователно плюене по България, както в материалите, текстовете, публичните позиции и становищата на стотината еколози, които разиграват Европа и нашата държава. Никакво изключение не прави и поръчковият им филм, който представлява нашата родина като беззаконно, безрадостно и безсмислено място в периферията на континента. Те като българи плюят по България, а го маскират зад някаква екология. Славата си Тома Белев и подгласниците му градят върху лошия имидж на родината.

„Жълтопаветната демократична общност“ (както самият Христо Иванов нарича столичните еко-либерали) не отрони до днес и дума по повод на филма. Но не мълчат гузно заради изнесените лъжи и клеветите към държавата. Мълчат от страх, защото усетиха, че пресолиха супата и някой най-сетне може да се сети да им обърне тенджерата върху главата.

Да правиш партийна политика и личен имидж за сметка на омаскаряването на Отечеството е практика, която винаги е завършвала зле за онези, които са го правили в дългата ни история. Рано или късно платените безродници ще трябва да върнат бакшиша. Колкото по-рано, толкова по-добре.

ДОСИЕ: 

Поводът за доноса и филма са възстановителните работи, които се извършиха за да се преодолеят щетите от наводнението през есента в Банско. Тогава огромно бедствие връхлетя града и само благодарение на денонощната работа на хората от града, концесионера и доброволци се размина без жертви.

Вследствие на няколкодневни валежи река Глазне, в която се събират водите на половин Пирин, заля града, разруши улици, къщи и хотели и разруши ски пътя към Банско. Стихията влачеше камъни и дървета все едно са сламки. Областният управител и Кмета обявиха тридневно бедствено положение. И държавата се включи. От МОСВ дадоха светкавично всички разрешения, защото Пирин е Национален парк и обект на ЮНЕСКО и нищо в него не се позволява без изрично разрешение.

Денонощно екипи възстановяваха града и ски пътя за предстоящия зимен сезон. Само за седмица, благодарение на хората и техниката, щетите бяха отстранени и Банско успя да открие зимният ски сезон. Той ще се окаже най-успешният в досегашната история на града.

Но, както е известно, всичко хубаво, което се случва в Банско, кара „еколозите“, начело с Тома Белев, да се опитват да го дискредитират и провалят. Още по време на възстановителните дейности в ски зоната са се изсипали десетина „еколози“ заедно с екипа на френско-немската телевизия.

Спасяването на града от бедствието е толкова брутално, тенденциозно, манипулативно и едностранно представено, че няма нищо общо с най-елементарни журналистически стандарти. Дори укрепването на брега на реката е представено едва ли не като екологична катастрофа и възможност Пирин да бъде унищожен.

Авторите на филма и консултантите представят България като най-корумпираната държава в Европа, гангстерските убийства преди повече от 15 години са представени сякаш са се случили вчера, изтъква се, че нямало никаква медийна свобода в България, а тази, която има, била платена. Тома Белев е представен като героя, който черпел кураж и опора от мрежата от „природозащитници“. Даже се били опитали (разбира се, без да каже кой и защо) да го подкупят с 3.5 милиона евро.

Знаем, че зелените са продажни, но участието им в този филм на немско-френската ARTE надхвърля всякакви граници. Слугуването на чужди интереси и на конкурентите на зимния туризъм със сигурност е подплатено с някакви облаги, защото „еколозите“ не правят нищо даром.