Как Тодор Живков строеше пътища без европари СНИМКИ
Към настоящия момент, около 60 % от наличните магистрали, и много повече от наличните пътища, са наследство от социализма
Към настоящия момент, около 60 % от наличните магистрали, и много повече от наличните пътища, са наследство от социализма. И да припомним – те са построени, без еврофондове и без да се молим някому за милостиня, пише "Флагман".
Как Тодор Живков построи магистралите, без европари?
На първо място, при Живков, много по-малко се е крало. И в момента не е по-различно. ЕС не може да озапти дори лапането на еврофондовете, и си затваря очите. Националните средства пък ги контролира същото правителство, дето ги краде. Така с едни и същи пари, се постигат много по-малко магистрали и пътища.
На следващо място, Живков е имал на разположение Строителни и Транспортни войски. Т.е. много жива сила, която е работела за държавата, в замяна на получаване на занаят после.
Няма нищо лошо тази практика да се възстанови. Добре е да припомним, че тя не е въведена от „комунистите“, а от Александър Стамболийски. Одобрена и прилагана е при всички „буржоазни“ и „царски“ правителства преди 9 септември.
Отречена е едва при неолибералната атака над българското общество в последните години.
И не на последно място – американският модел е да се ползват затворници за работа по магистралите. Нашите затвори буквално са препълнени. Ако един затворник работи, той намалява присъдата си са 1/3. Очевидно по-възпитателно е да изкараш 2/3 от присъдата, работейки, отколкото да излежиш цялата, бездействайки по койките.
Последвайте ни
159 Коментара: