Халима Аден стана известна миналия февруари, когато реши да пренебрегне правилата на кръга по бански костюми на конкурса за красота Мис Минесота и дефилира с буркини и хиджаб, пише испанският вестник El Pais, цитиран от profit.bg.

Стратегията й даде резултат. Тя веднага привлече вниманието на медиите и на Айвън Барт, президент на влиятелната модна агенция IMG Models, сред чиито модели са сестрите Хадид и на практика всички ангели на Victoria’s Secret.

Барт решил да наеме 19-годишната мюсюлманка от сомалийско-американски произход, която е родена в бежански лагер в Кения, за да я превърне в първия модел с хиджаб, който реално има шанс да влезе във висшата лига на модата.


Вчера Халима дебютира на модния подиум по време на Седмицата на модата в Ню Йорк. Тя участва в ревюто на Кайние Уест, а IMG Models информира, че ще се появи и в следващото издание на списание CR Book на Карин Ройтфелд, което ще бъде пуснато в продажба през март. Снимките ще бъдат дело на Марио Соренти.

Самата Ройтфелд казва, че Аден „ще представлява разнообразието на Париж, където съществува микс от култури“. Красивата сомалийка е поставила само едно изискване - да работи винаги с хиджаб на главата си в съответствие с религиозните й вярвания. Това не е никаква пречка за агенцията. „Халима разчупва бариерите на красотата, като остава вярна на себе си.

Смятам, че тя е невероятна вдъхновителка и зная, че ще се превърне в икона“, казва директорът на агенцията за модели Айвън Барт. Той е убеден, че модните марки ще уважат решението й. „Ще видим как ще реагират на Халима и дали ще работят с тези ограничения или не“, допълва Барт.



Включването на модела с хиджаб в рекламни кампании и на модните подиуми показва, че нормализирането на традиционната мюсюлманска дреха в индустрията вече е факт. Според изследване на училището за мода Esmod Dubai хиджабът носи приходи от около 96 млрд. долара всяка година в света.


Въпреки възмущението и твърдото противопоставяне на Пиер Берже, модата сближава позициите си с ислямския пазар в последните години. Блогърките със забрадка вече са много повече от явление в мрежата, а звездата в You Tube Амена има близо 400 000 абонати с нейните съвети за грим и мода.

Mango, Danna Karan, Zara и Tommy Hilifiger създадоха собствени колекции за ислямския пазар, а Uniqlo обедини усилията си с блогърка за модернизирането на хиджаба. Нур Тагури, журналистка от либийски произход, която се бори за правата на арабските жени, позира неотдавна с хиджаба си за Playboy и мнозина упрекнаха списанието, че допринася за фалшивото нормализиране на ислямското було.

Възможна ли е кампания на Prada с модел с хиджаб, наред с други супермодели с развети от вятъра коси? С възхода на Аден изглежда, че все повече се доближаваме до този момент.