Експерти по правата на човека са притеснени от плановете на Zoom да разработи софтуер за откриване на емоции за своите продукти.

Миналият месец, компанията обяви планове за технологията, като се аргументира, че наблюдението на емоциите и настроенията може да стимулира продажбите и производителността. По тази причина разработчиците искат да включат скала за измерването им, обясни Димитър Ганев, съдружник в българската софтуерна компания "E-CARD", която е в топ 50 в Европа.

Zoom иска да предостави на търговските представители и мениджърите начин за оценка на емоционалното въздействие върху клиентите. Резултатите за настроението и ангажираността се измерват в скала от 0 до 100. Zoom препоръчва оценка за настроение по-висока от 61, а за ангажираност, над 50.

Изглежда, че Zoom иска да докладва на клиентите си, как се чувстват хората от другата страна на екрана. В последствие се насърчават конкретни резултати, които от своя страна имат за цел по-високи печалби, посочва Димитър Ганев.

Всички противници на проекта твърдят, че няма основателна причина Zoom да копира израженията на лицето, гласовите тонове или движенията на очите на своите потребители, за да разработва подобни страховити технологии.

Всеки излиза със собствени спекулации относно новата разработка. Някои стигнаха до там да се притесняват, че ще бъдат следени и шпионирани от своите шефове, като служители във фирми.

Последното има широк отзвук особено след масовата работа в домашни условия по повод пандемията от COVID-19. Понякога може да се окаже наистина изтощително да бъдем на сто процента представителни и позитивни, особено когато говорим за home office. Как да контролираме изражението на лицето си в уединението на собствения си дом часове наред?!

От друга страна, всеки който е възложил определени задължения върху нас, би искал да се увери, че работата ще бъде адекватно свършена и всички нужди на участниците в процеса ще бъдат задоволени, коментира Димитър Ганев от "E-CARD".