Задълбочени и обстойни анализи на австралийски експерти по отбраната разкриха каква е била съдбата на полет MH370 на Малайзийските авиолинии, който изчезна мистериозно над Индийския океан на 8 март 2014 година. Заключенията са направени на базата на автоматични сигнали, излъчени от самолета в неговите последни мигове преди да се разбие в океана на запад от Австралия, съобщава “The Australian”.
Учените са открили, че в 8.19 ч. сутринта западно австралийско време на 9 март 2014, след като „Боингът” е свършил горивото си, двата големи двигателя са се запалили – първо левият, а след 15 минути и десният.
 
След серия симулации, извършени от производителя на машината „Боинг”, станало ясно, че след като единият двигател спрял да работи MH370 се забавил и изгубил височина. Носът му се наклонил и той започнал да пада с т.нар. фугоидно движение с поредица свличания надолу.
 
След като набрал скорост, самолетът успял да се издигне и да набере височина. След като тази скорост била изгубена, носът отново се забил надолу и машината тръгнала стремглаво към земята. Този процес изглежда се е повтарял докато самолетът най-накрая ударил водната повърхност, вероятно с едно счупено крило.
 
Сблъсъкът трябва да е бил ужасяващ. Това напълно съвпада с новите сигнали, получени изпратени автоматично от „Боинга” към сателит.
 
Разкритията се покриват с версията, че самолетът се е разбил в зоната от 120 000 кв. км, която в момента се претърсва. Комисар Грег Худ от австралийското бюро за транспортна безопасност посочи, че при изчерпано гориво той е паднал от 10 000 на 3600 м височина за отрицателно време. Това означава падане с ужасяващата скорост от 6000 метра в минута. Обикновено при нормално кацане самолетите се спускат с около 600 метра в минута.

Превод и редакция: БЛИЦ