Някои побързаха да обявят предварително Ути Бъчваров за „любимата звезда на България”, още преди шоуто да е приключило. Бургаският сайт „Лина” написа, че именно готвачът е крайният победител – минути преди да стане ясно, че играта безапелационно печели Миглена Ангелова. След това, разбира се, бързо-бързо заглавието бе променено. За ужас на някои обаче, търсачката „Гугъл” умее добре да помни!
Тв водещата победи с рекорден вот от цели 51,8 % зрителска подкрепа. Проценти, каквито у нас не сме виждали дори и на президентски избори. А на лицето на кулинарния гуру в сюблимния момент бе изписан невиждан яд. Бъчваров не скри нито огромното си разочарование, нито откровената злоба малко преди да прекрачи за последно прага на луксозната ВИП- къща.

Дни преди големия финал пък бяха тиражирани информации, уличаващи финалиста Ути Бъчваров в доста любопитни приятелски и колегиални връзки с продуцентите на хитовия формат. Оказва се, че готвачът и продуцентът на „ВИП брадър” Нико Тупарев, заедно с Иван Христов и Андрей Арнаудов, са съдружници от доста години. И двамата имат участие във фирмата „КОЛЕДАРИЯ”, която се занимава с организиране и провеждане на рекламни кампании и събития. И от години предлагат консултантски услуги и посредничество. Според информациите Бъчваров има обща фирма и с водещия Ники Кънчев, който не скри на финала, че двамата са големи приятели.



В медийното пространство се мълви също така, че Бъчваров е получил най-висок хонорар от всички участници. Не за първи път близки хора до Тупарев печелят телевизионния му формат. Според упорита клюка – в едно от предишните издания на шоуто победител стана певецът Део, който също е близък с продуцента. При Део обаче, за разлика от ситуацията около Ути Бъчваров, зрителската симпатия наистина бе факт.



Във финалната вечер на юбилейното издание на Големия брат Ути направи опит да се представи като всенароден любимец – ала безуспешно. И вместо озвучена от фанфари, ситуацията заприлича на гротеска. Запознати дори издават, че мистър „Вкусно” е намерил начин как да раздаде по 20 лв. на човек на голяма част от иначе платената публика на формата – само и само да скандира името му, когато трябва! Освен това седмица преди финала, в една от най-големите хранителни вериги, се разпространяваха рекламни листовки с неговия лик.



На финала действително именно Бъчваров получи най-мощни викове в студиото на шоуто. Обаче, колкото и клиширано да звучи, за пореден път стана пределно ясно за всички, че любовта на публиката не може да се купи с пари. А настроенията в социалната мрежа не могат да се манипулират. Безапелационният избор на хората се оказа Мадам „Искрено и лично” Миглена Ангелова. И дори второто място на Бъчваров стана повод за разочарование в мнозина, за които по-логично бе да го заеме фолкпевицата Емануела.