А1 продължава тенденцията за ръст през третото тримесечие на 2018 година
- Приходите се увеличават с 5.7% до 112,5 млн. евро
- EBITDA нараства с 6.6% до 40 млн. евро
През май 2018 година А1 се ребрандира с мащабна комуникационна кампания, което спомогна за по-добра разпознаваемост на пазара на компанията и внесе позитивен импулс в продажбите на нейните услуги. Отделно през тази четвърт телекомът стартира и редица иновативни продукти за българския пазар като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, които имат за цел да диверсифицират приходите на компанията. Собствените ТВ спортни канали на А1 MAX Sport също добавиха редица важни първенства в портфолиото си като УЕФА Шампионска лига и испанската La Liga и вече имат позитивно влияние върху броя клиенти на фиксирани услуги и средния приход от фиксирана линия.
Поради тези причини, както и поради увеличаващия се брой на бизнес абонатите в мобилния сегмент, приходите от мобилни услуги на А1 отбелязват ръст от 0.5% до 70,4 млн. евро. Приходите от фиксирани услуги също се увеличават с 12.0% до 26,2 млн. евро за периода заради успешното предлагане на корпоративни ICT и cloud базирани решения, и повишеното търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти. Приходите от устройства бележат ръст с 24.0% до 14,4 млн. евро заради стабилен ръст на търсенето на все по-модерни смарт устройства.
Средният приход от абонат нараства с 2.6% до 5,8 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0.8% до над 3,5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10.2% до 513 хиляди, продиктуван от ограничението на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 0,8% до над 4 милиона.
Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,3% през третата четвърт до над 1 милион, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.
Увеличението на оперативната печалба (EBITDA) на А1 спрямо третата четвърт на миналата година е с 6,6% до 40 млн. евро, като основната причина е ръстът във фиксирани услуги и собственото съдържание, както и по-добър резултат при продажбата на устройства.
Последвайте ни