Акциите на "Боинг" се сринаха след катастрофата на украинския самолет
Boeing 737-800 е много често срещан двумоторен реактивен самолет, използван за полети на къси и средни разстояния. Хиляди самолети от този модел на "Боинг" се използват от авиокомпаниите по целия свят.
Представен в края на 90-те години на миналия век, това е по-стар модел от Boeing 737 MAX, който през последните 10 месеца беше принудително приземен след две смъртоносни катастрофи.
Агенциите напомнят, че редица 737-800 самолети са участвали в смъртоносни произшествия през годините.
През март 2016 година самолет 737-800 на компанията Flydubai от Дубай катастрофира, докато се опитваше да кацне на летището в Ростов на Дон в Русия, при което загинаха 62 души на борда. Друг полет на 737-800 от Дубай на авиокомпанията Air India Express катастрофира през май 2010 година, докато се опитваше да кацне в Мангалор, Индия, убивайки повече от 150 на борда.
"Запознати сме с медийните съобщения от Иран и все още събираме повече информация", заяви говорителят на базираната в Чикаго самолетостроителна компания Майкъл Фридман пред Асошиейтед прес.
"Боинг", подобно на други производители на авиокомпании, обикновено помага при разследванията на такива катастрофи. В настоящия случай обаче това може да бъде повлияно от ескалиращото напрежение между САЩ и Иран.
Освен поевтиняващите акции на "Боинг", под натиск от продажби се намират и акциите на европейски доставчици на американската компания. Акциите на Senior Plc. се понижават с 0,7%, а на Safran SA - с над 1%.
По-солиден спад бележат акциите на европейските авиопревозвачи, като акциите на Air France-KLM поевтиняват с 2,4%, на Deutsche Lufthansa - с 1,5% и на International Consolidated Airlines Group (собственик на British Airways) - с 1,26%.
Негативно влияние оказва и информацията, че германската „Луфтханза“ и френската "Еър Франс" спират полетите до Иран и Ирак "до по-нататъшно уведомление", след като Техеран изстреля ракети по американските бази в Ирак.
Последвайте ни
3 Коментара: