Австралийският медиен магнат Рупърт Мърдок спира 112 свои печатни издания. 36 от регионалните вестници ще бъдат закрити, 76 ще продължат да работят, но само онлайн.

Компанията му News Corp Australia обяви, че решението означава съкращаване на работни места, но без да уточни колко точно.

Затварянето заради коронавирусната пандемия удари приходите от рекламна и задълбочи кризата в медийния сектор в страната, отбелязва Би Би Си, като се позовава на изпълнителния председател на News Corp Майкъл Милър.

Съгласно новия план големите всекидневници на News Corp, включително Herald Sun и Daily Telegraph, ще станат по-затворени, по-фокусирани в националните, отколкото в международните събития, и ще черпят съдържанието си от местните журналисти.

Големи регионални вестници, като Hobart Mercury или NT News, ще продължат да излизат на хартия.

Корените на световната империя на Мърдок, част от която беше и bTV до 2010 г., са именно австралийските вестници. Но както на много места по света, традиционната медийна индустрия в страната попадна по ударите на прехвърлянето на медийното съдържание от хартията в интернет и това пренасочи и рекламите, основно към гиганти като Facebook и Alphabet на Google.

Няколко медийни компании в страната вече направиха съкращения или прекратиха напълно работа в пандемията, а последната вълна включва Buzzfeed Australia и 10 Daily - новинарският сайт на притежаваната от ViacomCBS австралийска телевизионна мрежа Ten Network.

По-рано тази година австралийската информационна агенция Australian Associated Press, чийто съсобственик беше News Corp, обяви окончателното си затваряне 85 години след създаването си.