Бизнесменът Кръстьо Белев: Китайците ще превърнат летище Пловдив в перла в Пътя на коприната
„Шансът е в това, че HNA Group е международна компания с голям опит. Те контролират 14 авиокомпании с над 1250 самолета. Оперират 13 летища по света с над 1000 вътрешни и международни линии. През 2017 г. са превозили над 100 милиона пътници. Големите ми надежди за Пловдив са свързани преди всичко с туризма. Има и минуси - за съжаление през тия 2 години, в които вървеше концесията, вътрешнополитическата обстановка в Китай се промени, а фирмата пое доста нови международни предизвикателства, свързани с увеличаване на нейния дълг. Те купиха голям пакет акции от "Хилтън Интернешънъл", от Дойче банк. Междувременно процентният дълг върху кредитите в Китай порасна, там вече парите не са така евтини, както бяха преди 2 години. Но считам, че компания с оборота на HNA Group няма да бъде в затруднение да изпълни заложената инвестиционна програма“, каза той.
В момента компания "Хайнан Еърлайнс" е четвърта в Китай по брой превозени пасажери. „Тя е нова компания, основана е през 2000 г. Но вече е в списъка на 500-те най-големи компании на "Форчън Глобъл". За 2017 г. нейните постъпления са над 57 млрд. щатски долара, което я поставя на 170-то място в класацията на "Форчън“, посочи Белев.
„До известна степен интересът им към обекти в Европа е свързан с мащабната инициатива на китайското правителство „Един пояс, един път”. Т.е. летище Пловдив ще бъде една брънка, една перла в Пътя на коприната“, обясни той.
„Има много интересни техни предложения. Няколко пъти гост в България беше г-н Линджен Уей, вицепрезидент на HNA Airport Group, отделно подразделение, което се занимава конкретно с летища. Много голям интерес предизвика у тях възможността в България да се тренират пилоти. Ние имаме авторитетни пилотски школи като училището в Долна Митрополия. Имаме и много добри специалисти по наземна поддръжка на самолети. Има интерес за създаване на малка или средна регионална авиокомпания в Пловдив, която като член на HNA Group би могла да осигурява пилоти за вътрешни линии в Китай за други китайски авиокомпании, заобикаляйки тромавите регулации“, разкри той.
„Пловдив като най-близкото може би географски до Китай летище от ЕС би могъл да стане логистична дестинация за интермодален транспорт. Тук могат да се докарват големи количества стоки, които оттук с камиони да се превозват до другите страни в ЕС.
Имаше интерес от фирми от ЕС или България да изградят тук свои складове за резервни части от Китай. Възможностите са широки и една от тях е туризмът. Китайците не са от най-богатите, но са от най-харчещите“, изтъкна бизнесменът, който е съучредител и представител в Пекин на Българо-китайската асоциация за бизнес развитие. Съдействал е най-голямата китайска инвестиция у нас да стане факт.
Последвайте ни
0 Коментара: