Най-голямата британска верига супермаркети се изтегля от икономика номер 1 в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), но планира да запази присъствието си на останалите няколко пазара в региона, на които присъства.

В официално съобщение от Tesco посочват, че са взели решение да продадат бизнеса си в Полша на Salling Group, като сделката включва 301 магазина. Стойността на сделката е в размер на 181 милиона британски паунда, като нетните приходи на веригата от нея се очаква да възлизат на 165 милиона паунда.

"Ние виждаме осезаем прогрес на бизнеса си в Централна Европа, но продължаваме да сме изправени пред препятствия в Полша. Днешното решение ще ни позволи да се фокусираме върху останалите пазари в Чехия, Унгария и Словакия, където имаме силна позиция с добра алтернатива за растеж", коментира изпълнителният директор на Tesco Дейл Люис.

Още преди сключването на сделката от компанията са постигнали споразумения за продажбата на още 22 обекта.

За финансовата 2019/2020 година дъщерното дружество Tesco Polska е генерирало продажби без облагането с данъци в размер на 1,368 милиарда паунда. За същия период компанията отчита оперативна загуба в размер на 24 милиона паунда.

Веригата навлиза на полския пазар през 2002 година след изкупуването на 13 магазина на германския си конкурент HIT.

Купувачът на полския бизнес на Tesco е датската група Salling Group, която обслужва по 11 милиона клиенти в Германия, Полша и Дания всяка седмица.