Въпреки че средната температура за месеца се доближава до нормалната телесна температура на човек и това е основателна причина да останете някъде на прохладно, голяма част от покупките не се съобразяват с метеорологичните условия и не търпят отлагане. Затова е и толкова удобно онлайн пазаруването, което може също да бъде и безопасно, пише в. "Монитор". 
Ето няколко съвета от експертите на българска банка:

Избирайте сайтове, които са включени в програмите за сигурни плащания на Visa и MasterCard 

За да спите спокойно, препоръчваме да избирате сайтове, които са включени в програмите за сигурни плащания с банкови карти на Visa и МasterCard. Ако сайтът не ги поддържа - проверете дали той е защитен – иконката на ключ или катинар в името на линка или най-долу на браузъра са индикация за това. Няма ли такива, а вие не харесвате рисковете – по-добре изберете друг сайт. 

Бъдете информирани за трансакционния лимит на картата си 

Възможно е поговорката “Sky is the limit” (от англ. език. „Небето е граница“) да влезе в голямо противоречие с лимитите на вашата карта при плащане. Съветът ни е да се запознаете с лимита на картата преди пазаруване, за да избегнете възможно неудобство. 

Не използвайте отворени Wi-Fi мрежи 

Ако изречението „Безплатен обяд няма“, трябва да се трансформира за XXI век, то най-вероятно ще звучи така – „Безплатен Wi-Fi няма“. Избягвайте свободни и обществени интернет мрежи при плащания с карта. 

Проверете антивирусната си програма 

Друг виртуален препъникамък може да се окаже антивирусната ви програма или липсата на такава. Препоръчваме ви да проверите дали програмата на вашето устройство е налична и е активна, защото за съжаление онлайн вирусите са “quattro stagioni” (от италиански език “четири сезона“). 

Не задавайте лесни пароли и не запаметявайте данните си в сайтове 

Добре е да сменяте регулярно своята парола в използваните от вас сайтове, както и тя да е трудна за отгатване. А ако вече имате желязна парола, която затруднява дори и вас след сутрешната доза кафе и искате да я имате някъде под ръка – не е желателно да я записвате на хартиен носител непосредствено до компютъра или на мобилното устройство. Наш съвет е и да не запаметявате картовите си данни в сайтове, в които плащате. 

Проверявайте репутацията на сайта и търговеца 

В случай, че покупката ви е на един клик разстояние, а шестото ви чувство в летен отпуск - преди да заплатите стоката или услугата в Интернет, проверете репутацията на сайта и търговеца. Това може да стане чрез независими блогове и форуми. 

Не приемайте автоматично общите условия на сайта 

Съветваме ви да се запознаете с общите условия на сайта, свързани със срокове за доставка, абонамент, политика за анулиране и връщане на стока, регистриране на рекламации, гаранция и др. Надали искате подаръкът за рождения ден на най-добрия ви приятел да пристигне на датата,... но с месец закъснение. 

Внимавайте с безплатните или демо продукти 

Ако някой търговец мисли за вас и ви предложи безплатен или демо продукт – трябва да знаете, че той не трябва да изисква от вас въвеждането на каквато и да е картова информация. В противен случай търговецът наистина ви мисли, но не и доброто. 

Пазете електронната си разписка 

Съветваме ви да бъдете една добра виртуална версия на Плюшкин при онлайн пазаруване и да запазвате електронната разписка за плащането, имейли или друга кореспонденция с търговеца, защото може да ви е полезна в случай на оспорване на плащането. 

Свържете се с търговеца, ако има проблем със стоката 

Смятате, че есенцията на кофти късмет е, когато очакваната от вас стока не е в съответния вид, но грешите – възможно е тя въобще да не пристигне до вас. 

Ако една от тези неприятни ситуации ви се случи, то е необходимо да се свържете с търговеца и да изясните въпроса. В случай че възникне спор, потърсете банката за съдействие.