Изследване на 16 марки майонеза на „Активни потребители” показва, че в 8 марки установените мазнини са под декларираните. Най-ниската измерена стойност е само 6,5% при продукт от Стара Загора (ЕТ „Николина Алендарова” за Белла) продаван в Метро, което може би е рекорд в световен мащаб. Резултатите от изследването показват, че в почти всички продукти произведени за големите хранителни вериги има сериозно разминаване в основните стойности-мазнини и въглехидрати.
Майонеза „Микадо” съдържа 25,9 мазнини при посочени на етикета 40, въглехидратите са 22,1 при посочени 5,8. При Майонеза „Aro” мазнините са 15,6 при посочени-31, а въглехидратите 21,58 при посочени на етикета 5,3/3 пъти повече/. При марката Clever мазнините според опаковката са 31, а изследването регистрира 17,8, въглехидратите са 20,22 близо 5 пъти над посочените 4,2.  

Резултатите показаха, че количеството на въглехидратите в тези търговски марки стига до шокиращите 20% от теглото. По същество въглехидратите заместват липсващите мазнини, а въпросните “майонези” се доближават повече до шоколада по хранителна и енергийна стойност, отколкото до международните стандарти.

Тревожно е, че захарите са добавяни и в продукти рекламирани като детски. В един от тях (нискомаслена детска майонеза „Олинезко”на Олинеза) малкото мазнини са “компенсирани” с 21% въглехидрати, от които 5% са захар. Много или малко е това – само захарта за една опаковка от 450 грама е 22,5 грама, което е еквивалентно на почти 5 чаени лъжици захар! 

 Макар да са разрешени за използване в храните, допълнителното влагане на въглехидрати в майонеза променя коренно хранителния профил на продукта. В така направените “майонези” близо 50% от енергийната стойност се дължи на въглехидратите, срещу 2-5% нормално. Допълнително, те имат по-висок гликемичен индекс и могат да представляват потенциална опасност за диабетиците. Високото съдържание на въглехидрати засилва и риска от развитие на болестотворни бактерии, и допълнително ускорява вредните процеси на окисление. 

Анализът на етикетите показва, че в 3 от 16 търговски марки хранителната информация е непълна и те не отговарят на изискванията на Регламент 1169 на Европейската комисия. Този факт явно е пропуснат както от Агенцията по храните, което не е новина, така и от търговците продавали тези продукти в Метро, Кауфланд и Фантастико, все вериги с претенции за загриженост към потребителите. Етикетите разкриват и друга интересна подробност. В 6 от 16 търговски марки от състава на продуктите отсъстват яйцата. Това означава, че те не могат да се именуват майонеза, защото в тях липсва основната хранителна съставка каквато са яйцата. Според международните стандарти тези храни би трябвало да се наричат "салатен дресинг”.

Друг извод който се налага от етикетите е съотношението цена – качество. В сегмента на най-евтините продукти, тези под 4 лева (преизчислени за кг) попадат 6 търговски марки, като при 3 от тях няма яйца, а 5 са маркирани в жълто за различни несъответствия. Обратна е тенденцията при скъпите майонези (над 5 лева) където няма установени проблеми или измами от страна на производителите.