Попълнете търсена ключова дума или фраза

Енергото крие калпави електромери

https://blitz.bg/ikonomika/energoto-krie-kalpavi-elektromeri_news404911.html Blitz.bg

Над 40 хиляди се жалят от надути сметки за ток и парно

София, България 12 Апр. 2016, 07:38 5011 прочита 0 коментара
ЧЕЗ - енергото, което снабдява Западна България, бракува електромера веднага след проверка за това дали мери точно в Българския институт по метрология. На този факт се натъкна потребител, който смятал, че сметките му за ток са двойно завишени, и поискал техническа експертиза, пише "Телеграф".
Над 40 хиляди българи се жалят всяка година от енергото си или от топлофикацията, като основните оплаквания на хората са надути сметки. Това става ясно от годишния доклад за миналата година на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР), който ще бъде разгледан от енергийната комисия в парламента тази седмица.<br /> <br /> Само в ЕРП-тата са постъпили близо 28 хиляди жалби, а още 2800 са влезли в самата КЕВР. Според данните на регулатора един на всеки четири абонати е бил удовлетворен от енергото. Най-много са оплакванията от ЧЕЗ, което е обяснимо, тъй като това е най-голямото енерго. Следват ги тези към &bdquo;Енерго-Про&rdquo; и на последно място са жалбите срещу ЕВН.<br /> <br /> Номер едно по брой са жалбите за начислени завишени количества на електрическата енергия. Следват ги тези за лошо качество на тока, съмненията за това дали електромера работи коректно, както и за неправомерно според абонатите спиране на електричеството от ЕРП-то.<br /> <br /> От КЕВР са дали няколко примера за различни случаи, в които постъпили при тях жалби са били разрешение в полза на клиентите. В София например абонат на ЧЕЗ е получил фактура, изготвена на базата на констативен протокол. Такива протоколи ЕРП-тата правят, когато установят, че има кражба на ток или че електромерът на работи. От доклада не става ясно какъв е случаят, но след започнала проверка от регулатора ЕРП-то само сторнирало сметката, след като излязло със заключение, че апартаментът е бил празен за въпросния период.<br /> <br /> От &bdquo;Енерго-Про&rdquo; пък наказали свой абонат, защото при проверка на собствения им електромер установили, че дисплеят му е тъмен. Явно съмнявайки се в кражба, те му начислили служебна ел. енергия. КЕВР обаче им разпоредила да сторнират сумата. При кражба се начислява консумация за три месеца назад.<br /> <br /> ЕВН пък отказали да присъединят централа на възобновяеми източници, но след жалба до комисията на инвеститори, били принудени да го направят, се посочва още в документа.<br /> <br /> При топлофикациите очаквано първа по жалби е столичната, защото тя обслужва 70% от всички парно абонати в страната. Без изненада три четвърти от жалбите са за разпределянето на топлинната енергия за изравнителните сметки и оттам &ndash; за начислените във фактурите суми. Голяма част от жалбите са свързани и с начисляването на суми за сградна инсталация в апартаменти без радиатори, въпреки че към момента така постановява законът и наредбата за топлоснабдяването. Общо над 10 хил. жалби са постъпили срещу топлофикациите в самите дружества и в КЕВР за миналата година. Това е с 10% по-малко от предходната година, отбелязват от КЕВР, като конкретно за столичната топлофикация намалението е с 18 на сто.<br /> <br /> Лошата новина за парно абонатите е, че само 4 на сто от жалбите, свързани с дяловото разпределение и сметките им са били зачетени като основателни. Общо 8,6 на сто е процентът от всички оплаквания, които според топлофикациите са основателни. Въпреки това делът на удовлетворените жалби е 17%, посочват от КЕВР.<br /> <br /> За жалбите във ВиК-тата от регулатора не са посочили обобщени данни. От 2006 г. до 2015 г. само в КЕВР има 600 жалби. За миналата година 43% от тях са за индивидуалните сметки, а над 17% - за начислената вода за &bdquo;общи нужди&ldquo;.<br />

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

0 Коментара:

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам