Един от лидерите в търговията с евтини дрехи и стоки за дома - Primark, разширява присъствието си в Източна и Югоизточна Европа и планира да навлезе на пазара в съседка на България. След като дебютира в Словения и Полша преди време, веригата за първи път се готви да стъпи на Балканите, съобщава money.bg.

От компанията обмислят да отворят свои магазини на гръцкия пазар. Това твърдят източници на местното издание Kathimerini. Според тях от Primark търсят големи помещения с площ от 10 000 квадратни метра за наемане в търговски центрове в страната.

"Възможното влизане местния пазар на един от големите търговци на облекло в Европа вероятно ще донесе значително прекрояване на бизнес картата, конкурирайки се с местните лидери в лицето на Jumbo, както и с чуждестранните вериги, като H&M и Zara, предлагайки широка гама от продукти от дрехи и детски стоки до стоки за дома", посочват от медията.

Primark започна експанзията си в Централна и Източна Европа през 2019 година с отварянето на свой обект в словенската столица Любляна. Още, когато излезе новината за плановете на веригата в региона, от Money.bg изпратихме въпроси към компанията дали има интерес към навлизане и на българския пазар.

Тогава от нея коментираха: "Primark ще дебютира в Централна и Източна Европа с първи магазин в Любляна. Също така планираме да навлезем на още няколко пазара в региона през следващите години. Вече имаме подписано споразумение и за първи обект във Варшава.".

Така след Любляна последваха 2 съвсем наскоро отворени обекта във Варшава и Познан. Така Полша се превърна в 13-тия пазар, на който веригата започна да оперира.

Според плановете на веригата следващата стъпка за разрастването ѝ в региона е в Прага, като вече е обявен и адресът, на който ще заработи магазинът ѝ в чешката столица. Още един трябва да отвори в страната през 2022 година. Също тогава Primark има планове да дебютира и в Словакия.

Засега официално потвърждение за интереса на компанията към гръцкия пазар няма.

Primark е ирландска верига за търговия с бюджетни дрехи и стоки, част от групата на британския ритейл лидер ABF. Тя има над 370 магазина вече в 13 държави, сред които Франция, Германия, Нидерландия, Испания, Великобритания, САЩ и други. Към 2019 година за нея работят 78 000 души.