Веригата за търговия с младежки облекла Forever 21, която има магазини и в България, обяви снощи, че е подала заявление за обявяване във фалит по Глава 11 от Търговския закон на САЩ, съобщава Си Ен Ен.
 
Веригата заяви, че ще внесе предложение за затваряне на 178 от своите над 800 магазина. Но в писмо до клиентите пише, че „решенията за това кои магазини ще се затварят, ще бъдат взети окончателно след резултата от продължителните разговори с наемодатели".

„Ние очакваме значителен брой от тези магазини да останат отворени и да работят както обикновено, и не очакваме да излязат от някои големи пазари в САЩ“, заявиха от компанията.
 
Възможността да се откажат от някои наеми и да затворят магазините на по-ниска цена е основно предимство, което процесът на фалит предоставя на търговците на дребно.
 
Линда Чанг, изпълнителен вицепрезидент на компанията, заяви в съобщение, че подаването на искането за фалит е "важна и необходима стъпка за осигуряване на бъдещето на компанията, което ще даде възможност за реорганизиране на бизнеса.
 
Веригата е поредният търговец на дребно, който се сблъсква с проблеми на фона на растежа на онлайн търговията,  отнемаща пазар от моловете и физическите магазини. Високите нива на дълг и разходи за наем също натоварват традиционните търговци на дребно.
 
Според съдебни документи, подадени в Уилмингтън, щата Делауеър, САЩ, Forever 21 има пасиви между 1 млрд. и 10 млрд. долара.
 
Според законодателството в САЩ компанията от Лос Анджелис ще може да продължи да оперира, докато изработи план за изплащане на задълженията си към кредиторите, съобщава Bloomberg.
 
Forever 21 получи 275 млн. долара от кредитори, като JPMorgan Chase бе неин агент. Други 75 млн. долара под формата на нов капитал получи от TPG Sixth Street Partner и свързани фондове.
 
Forever 21 е основана през 1984 г. от южнокорейските имигранти До Уон Чанг и съпругата му Джин Сук и стартира с малък магазин в Лос Анджелис. Веригата бързо се разширява в крайградските молове и е предпочитана от младежите заради атрактивните си цени.
 
Американският моден гигант стъпи в София през 2016 г. и вече има няколко магазина в различни молове. Основният й фокус е т. нар. „бърза мода“ - актуални, евтини и бързо произведени дрехи, наподобяващи модели на други компании.
 
Сред основните конкуренти на Forever 21 са Zara, H&M и Amazon.com.
 
Според Forbes състояноието на Уон и Джин е около 1,5 милиарда долара, а самата частна компания има годишни продажби от 3,4 милиарда долара и 30 000 служители.