Zara е култова верига магазини за дрехи, чиито достъпни версии на дизайнерски облекла я направиха любима марка на младежите и хората на 30-годишна възраст. Но според експерти в областта на потреблението има възрастова граница за купуване на дрехи от Zara и тя е много по-ниска, отколкото смятате, пише Daily Mail.

Агенцията за анализ на потреблението Insight Rooms изследвала начина, по който жените се ангажират социално с испанската марка според тяхната възраст. Изследването им установило, че ангажиментът достига своя пик на възраст между 23 и 27 години.

След това купувачите започват да намаляват, пише сайтът WWW.com, цитирайки съознователят и генерален директор на Insight Romms Ед Дилуърт. Когато достигнат 33-годишна възраст, социалният им ангажимент намалява под 1 на сто, което означава, че жените, достигнали 30-годишна възраст, търсят други марки, за да запълнят гардероба си.

Макар това да е изненадващо за феновете на 
Zara над 30-годишна възраст, все пак възрастовата граница не е толкова драстична, колкото при някои други конкурентни вериги магазини. Каква е причината за това? „Дрехите са в по-консервативен и класически стил и достигат до по-голяма възрастова група от младежките марки“, пише Дилуърт.

Испанската компания за бърза модва, която има над 2000 клона в цял свят, бързо улавя тенденциите от модния подиум, като доставя нови модели до магазините си два пъти в седмицата.

В последните години тя се радва на бум на популярността, като много от вдъхновените от модните подиуми модели са се сдобили с култов статус. Zara се сдоби с още по-голяма слава миналата година, когато раирано палто за 69.99 паунда стана толкова популярно, че получи собствен акаунт в социалните мрежи.