След като завършва Университета на Сан Диего през 2009 г. с диплома по английска литература, Джанеса Леоне си намира работа като бавачка и започва да учи за изпита за прием във факултета по право. Тогава посещава Париж и това променя живота й.

В магазин за дрехи втора употреба прашна черна шапка федора от 40-те години на миналия век хваща окото й и тя я купува за 10 евро. От вътрешната страна на шапката тя намира инициалите на шапкаря.

Оказва се, че е италианец, както и семейството на Леоне, и има същото фамилно име като нея. “Помислих си, че може би по някакъв начин това е пътят, който трябва да следвам,” спомня си тя.

Осем години по-късно 30-годишната Леоне ръководи компанията за шапки Janessa Leoné, която продава 24 модела дамски шапки в над 450 магазина по цял свят, в това число Barney’s, Nordstrom и в собствен магазин в Кълвър Сити, Калифорния, отворен през миналата година.

Знаменитости, като Лив Тайлър, Криси Тийгън, Джесика Алба и Лупита Нионго, носят нейни шапки. Алба предпочита сламения модел Panton на цена от 275 долара, докато Тийгън предпочита струващия 187 долара черен модел Stephen.

Приходите на компанията са на път да надхвърлят 3 млн. долара през 2017 г., според Леоне.


 
През 2015 г. тя бе включена в класацията на Forbes за млади предприемачи в категорията Изкуство и стил.

Тъй като не е учила моден дизайн и бизнес, Леоне се обръща за съвет към своя баща, който е счетоводител. Той я съветва да не взема пари назаем. В продължение на две години тя живее в дома на родителите си, работи като бавачка и успява да спести 10 000 долара.

Докато бебето, за което се грижела, спяло, тя проучвала бизнеса с шапки. “Нямах идея откъде да започна,” казва тя.

След безплодна среща с компания, произвеждаща бейзболни шапки в Лос Анджелис и множество обаждания до различни фабрики за каубойски шапки в Тексас, тя намира завод в Канада, който може да произвежда нейните шапки федора.

По съвет на баща си тя харчи 2 000 долара за първата партида производство, като пришива перото и кожената обшивка сама.

Чрез обща позната тя се запознава с Хилари Кър, основател на Clique Media, която притежава модния сайт WhoWhatWear. Отново по съвет на баща си Леоне използва 5% от своите 10 000 долара за шапки, които подарява на модни редактори, в това число и на Кър, която пък се свързва с нейни познати в Elle и Vogue, препоръчвайки да отразят прохождащата шапкарка.

Две седмици по-късно - през юли 2012 г., от Barney’s забелязват новината и правят поръчка.

Леоне все още прави дизайна на всички шапки сама. За разлика от повечето от колегите си в модната индустрия, тя се опазва от вземането на задължения и твърди, че работи на печалба от самото начало.

Извън рамките на Instagram, Facebook, реклами в Google и нюзлетър, който разпраща на клиентите си, тя почти не използва друг маркетинг.

Година след началото на бизнеса канадската фабрика вече е прекалено малка за нея. Тя опитва със завод в Тексас, след което намира друг в близост до Ню Йорк в град, който не иска да назове, за да не се издава пред конкурентите й.

“Подкрепям местното производство,” казва тя. “Не искам ниските цени да движат един продукт, а когато производството ти е в чужбина, е трудно да го контролираш.”