Брайън Трейси е световноизвестен автор на десетки книги, на над 300 аудио и видео програми за личния успех и бизнеса, продадени в милионни тиражи и преведени на повече от двадесет езика. Той е професионален лектор, който всяка година обучава над 250 000 души от десетки страни по света. Бизнес консултант е на повече от 500 глобални корпорации, сред които „IBM“, „Xerox“, „Ford“, „McDonnell Douglas“, „US Bancorp“ и „Federal Express“.
А тази година идва отново в София, на 31 май в Интер Експо Център, за своя трети семинар у нас на тема “Психология на продажбите”.
 
За да се докоснете само за миг до неговата бизнес магия, споделяме с вас част от  неговите съвети за това как планирате вашите цели и да бъдете успешни.
 
Стратегическият анализ и планирането винаги започват с вашите цели – краткосрочни, средносрочни или дългосрочни. Къде сте днес и къде искате да бъдете след няколко години? Какви стъпки ще трябва да предприемете, за да стигнете до там?
 
Планиране на дългосрочни цели
 
Започнете с вашите дългосрочни цели и желани резултати. Решете колко точно искате да спечелите през следващата една година. След като сте определили вашите годишни доходи, следващата стъпка е да ги раздробите за месец, седмица и ден. И последното нещо, което може би ще ви бъде най-трудно, е да определите колко искате да печелите на час. Не се ограничавайте в мечтите и вярвайте в себе си.
 
Когато приключите с това, трябва да бъдете още по-конкретни с нещата, които искате да направите - на колко души трябва да се обадите, за да си спечелите определен брой потенциални клиенти; колко срещи трябва да организирате и колко презентации трябва да направите; и на последно място колко продажби искате да реализирате, за да изпълнят желаните от вас доходи.
 
За да мине всичко по план, трябва да бъдете и добре запознат с услугата или продукт, които предлагате, за да може да бъдете по-убедителен по време на целия процес.
 
Най-добрият начин за вземане на решения е, когато използвате GOSPA (goals, objectives, strategies, plans, and activities) – метод за стратегически анализ и критично мислене.
 
Стратегически анализ и критично мислене
 
Стратегическия анализ и критичното мислене са едни от най-добрите инструменти, които трябва да използвате за постигането на всяка една ваша цел.
 
Например, ето три начина за увеличаване на продажбите:
 
  • Увеличаване на броя на сделките;
  • Увеличете размера на всяка транзакция;
  • Увеличаване на честотата на транзакции.
 
Един от най-добрите начини за планирането на стратегически анализ е да направите списък с всичко онова, което искате да постигнете по време на вашата дългосрочна цел. И още един много важен съвет - подредете ги по стойност и приоритет. Помислете какво точно може да направите, за да увеличите продажбите си в една или няколко области на вашия бизнес.
 
Може да не ви се вярва, но съставянето на план е основата на всичко, което смятате да правите в бъдеще със своя бизнес. Просто един списък, който да следвате всеки ден. След известно време сами ще се убедите в това, колко ценен и полезен е всъщност и как всичко се случва с лекота.
 
Ако искате научите още полезни съвети за вашия бизнес, както и да станете част от най-успешните бизнес семинари, повече за събитието тук.