Първите розови домати ще излязат на пазара в средата на април, тоест за Великден. Това съобщиха от търговската верига „Кауфланд“ в отговор на запитване, пише „Телеграф“.

В момента няма предлагане на родно производство от зеленчука на пазара. Причината е, че заради високите цени на енергийните източници българските производители предпочетоха да не отглеждат домати през зимата.

Български плодове и зеленчуци на стойност 77 млн. лева ще пусне за продажба търговската верига „Кауфланд“ през тази година, съобщиха още от компанията.

Това е с 20% повече от стойността на продукцията, закупена през миналата година. От 2019 г. веригата стартира програма за предварително договорно изкупуване на български плодове и зеленчуци, като през 2022 година, производителите, с които има сключени договори са 25.

Те са доставили общ асортимент от 65 артикула на стойност над 32 млн. лв. В продукцията ca вcичĸи ocнoвни тpaдициoнни зeлeнчyци зa бългapcĸия пoтpeбитeл - ĸpacтaвици, дoмaти, мapyли и peпички, ĸapтoфи, моркови, лук, зeлe и чушки, спанак, тиквичĸи и пaтлaджaни.

Към края на миналата година към acopтимeнтa на собствената си марка „Брей!“ са добавени 10 пpecни плoдoвe и зeлeнчyци c гapaнтиpaн бългapcки пpoизxoд, пpoизвeдeни пoд cтpиктния ĸoнтpoл нa мeждyнapoднa инcтитyция. Плaнoвeтe на веригата е дa yдвoи бpoя им.

Проучване

Проучване на търговеца за предпочитанията на българина към плодове и зеленчуци показва, че фаворит за трапезата ни е доматът. В същото време расте и потреблението на аспержи, брюкселското зеле и селъри с 27%. Търсенето на по-качествени продукти се потвърждава и от увеличението с 20% на биоплодове и зеленчуци.

От веригата отчитат и интерес към по-екзотични вкусове като манго и папая, чиято консумация се е покачила с 12%. Сред всички над 90 вида плодове, продавани в обектите на „Кауфланд“  обаче, бананите са целогодишен фаворит на българския потребител.

Относно това дали се предпочитат български продукти или вносни, от веригата посочиха, че се предпочита родната продукция, но се избира по-изгодната оферта.

Принос

309 млн. лв. е стойността на изкупената българска селскостопанска продукция от Kaufland България за последните 3 години. През 2019 г. компанията стартира своите уникални договори за предварително изкупуване на продукцията на български земеделци.

Само за 2022 г. изкупената продукция по тях е на стойност 32 млн. лв., като плановете на компанията са през настоящата година тя да надвиши 38 млн. лв.  През изминалата година от магазинната мрежа на ритейлъра са продадени над 25 000 000 бр./кг плодове и зеленчуци.