Комисията за защита на потребителите (КЗП) е завела два колективни иска срещу кабелния доставчик „Близу“. Всички клиенти, които са недоволни, могат да се присъединят към исковете или да заведат отделни дела, съобщава „Труд“. Според комисията са нарушени текстове от общите условия на договорите с клиентите.
Първото нарушение е свързано с качеството на услугата. В договора е записано, че независимо дали има оплакване от качеството, клиентите плащат пълната такса за ползва. Това означава, че те трябва да дават пари, дори когато нямат телефон, интернет или телевизия. <br /> <br /> Второто нарушение се състои в това, че при смяна на жилището клиентът не може да си запази номера на стационарния телефон. Когато в новото жилище не може да се прекара телефон по технически причини, договорът не се прекратява и клиентът плаща за стария си телефон. Пък и компанията винаги може да излъже, че наистина няма техническа възможност за запазване на номера. <br /> <br /> Румънският сайт за електронна търговия emag.bg. също е под прицела на КЗП. В раздела за продажба на техника телефоните за връзка са в София, но търговецът е регистриран в Румъния. Когато клиентите искат рекламация, не я получават. Стоките пък нямали инструкции на български. За проблема със сайта е сигнализирана европейската система за обмен на информация, както и румънските власти. <br /> &nbsp;