Volkswagen Group отприщи лавината, която вече няма спиране. Преди дни бе арестуван един от големите бивши шефове на компанията по обвинения, свързани с „Дизелгейт”, а самата компания пък е заплашена от допълнителна глоба от около 2,5 млрд. евро. Това се отрази на целия автомобилен пазар, а в Европа все повече хора се обръщат към бензина или алтернативното задвижване.

Според асоциацията ACEA, продажбата на нови бензинови автомобили е нараснала от 45,8 до 48,5% през първата половина на 2017 г. в Европа, което се равнява на ръст от 328 615 коли спрямо същия период на 2016 г. Що касае дизела, търсенето му е спаднало от 50,2% до 46,3%, което се равнява на 152 323 коли по-малко спрямо шестте месеца на 2016-а.

Данните на Европейската асоциация на автомобилните производители казват, че за пръв път от 2009 г. продажбата на бензинови коли е изпреварила тази на дизелови. Изглежда малко вероятно тази тенденция да бъде обърната в близко бъдеще. Клиентите показват ясен знак, че се отдалечават от този тип задвижване, а някои компании също дават знак, че възнамеряват да спрат развитието на дизеловите двигатели. Такива примери са Volvo и Porsche, които вече заявиха, че настоящото им поколение дизелови мотори са изчезващ вид.

Тук трябва да споменем факта, че през 2016 г. кметовете на Париж, Мадрид, Атина и Мексико Сити подписаха споразумение, според което през 2025 г. ще забранят дизеловите автомобили в градовете. Последваха такива новини от Щутгарт и Мюнхен, а от 2018 г. Брюксел се присъединява към тях, като първо ще спре дизелите Евро 1, а до 2025 г. ще спре достъпа на дизели Евро 5 в града.

Обратно към данните, публикувани от ACEA: продажбите на автомобили с алтернативно задвижване (хибриди, електрически, LPG и природен газ) се увеличават драстично с над 35% спрямо същия период на 2016 г. Така е достигнат рекордният дял от 5,2% от всички автомобили. Тази тенденция ще продължи в следващите години, след като няколко от най-големите автомобилни концерни обявиха намеренията си за електрификация на моделната си гама.