Македонският посланик: "Белене" ще осигури ток за Балканите
Според него Коридор 8, който трябва да свързва България, Македония и Албания, е не само транспортна и железопътна връзка, а има отношение и към електроенергията и газификацията на всички страни от Западните Балкани, които в момента не са газифицирани.
"Коридор 8 има значение и за развитието на индустрията, търговията, транспорта, туризма и услугите, които имат все по-значимо участие в БВП на Балканите и на Европа", допълни той.
Гьорчев каза още, че Коридор 8 е важен и за цифровизацията на страните от Западните Балкани, за да бъдат част от четвъртата индустриална революция.
"Ако ние, страните от Западните Балкани, искаме да сме част от новото време, трябва да следваме примера на България, която е гигант не само в Югоизточна Европа, а може би в цяла Европа, не само защото еврокомисар за цифровизацията е Мария Габриел, но и заради постиженията на страната в този сектор", подчерта посланикът.
Заместник-министърът на транспорта Велик Занчев каза от своя страна, че за България е изключително важно да докажем на европейските й партньори, че транспортната свързаност на Балканите ще доведе до по-голяма свързаност и растеж на всички страни от ЕС.
Той допълни, че това е един от приоритетите на българското председателство на ЕС в оставащите четири месеца.
"България има сериозен принос в окрупняването на проектите в Западните Балкани и разглеждането им в коридорен принцип. Получихме подкрепа от Брюксел за пътя София-Скопие и София-Ниш. Мултимодалния коридор Русе-Бургас-Варна-Кавала-Солун е друг проект, по който работим активно с Гърция. Подписахме меморандуми за железопътната инфраструктура по тези коридори със Сърбия, Македония и Гърция", каза Занчев.
Той допълни, че е необходимо паралелно и в координация да бъдат изградени липсващите връзки, за да се гарантира по-голяма завършеност на коридорите и по-висока стойност на инвестиците.
Занчев заяви, че европейските средства са основен източник за финансиране с 5 млрд. лв по ОП Транспорт и Транспортна инфраструктура.
"Механизмът за съфинансиране на Европа и националният ресурс не са достатъчни за нуждите в транспортния сектор. Необходимо е активно да търсим различни финансови източници като безвъзмездно финансиране и банкови гаранции", смята Занчев.
Последвайте ни
0 Коментара: