Предстоящата в събота кралска сватба на принц Хари и Меган Маркъл се очаква да повиши икономиката на Великобритания с 1,05 млрд. паунда, или с около 1,43 млрд. долара, показва анализ на консултантската фирма Brand Finance, съобщава агенция MarketWatch.
 

Трябва да се има предвид, че консултантската компания удвои своите досегашни оценки, след като първоначално прогнозира, че в британската икономика ще се влеят около 500 млн. паунда.
 
Според Ричард Хей, управляващ директор на Brand Finance, "звездната сватба" на принц Хари с американската актриса може да достигне по размер на предполагаемите разходи и печалби сватбата на принц Уилям с Кейт през 2011 година.
 
Консултантската фирма базира своите предварителни оценки, използвайки именно своя опит от предишната кралска сватба през 2011 година. Според нея около 300 млн. паунда ще постъпят в хазната под формата на приходи от туризъм, което е с 3% над британските приходи от туризъм в рамките на месец при предишната кралска сватба, като от Brand Finance очакват близо 3 милиона туристи да посетят Обединеното кралство.
 
Очакват се и приходи за около 300 млн. паунда основно като рекламна стойност с "марка Великобритания" в резултат на цялото допълнително покритие, свързано с кралската сватба, посочи Ричард Хей. Близо 250 млн. британски лири ще дойдат и от увеличените продажби на дребно, както и тези в ресторантите, като консултантската компания базира тази своя оценка на факта, че около 40% от британците проявяват интерес от сватбата, или около 25 млн. граждани на Обединеното кралство. Според Ричард Хей, ако всеки един от тези британци, вдъхновен от предстоящата сватба, похарчи по някакъв начин допълнително 10 паунда, това прави допълнителни разходи за около 250 млн. британски лири.
 
Преди кралската сватба модната индустрия се очаква да отчете подем, равняващ се на около 150 млн. паунда. "Хората изглежда се побъркват веднага щом видят как се облича Мегън Маркъл. Така например, моделът на една зелена рокля, която тя носеше през миналия месец, беше разпродадена само в рамките на няколко часа", посочи управляващият директор на Brand Finance
 
Неговата компания очаква и увеличаване на продажбите с 50 млн. паунда на рекламни артикули, свързани с предстоящото събитие, като монети, марки, чаши и всичко от този сорт.