Назоваха предимството на САЩ и Китай пред Европа
Основната причина за пасивността на европейския бизнес се крие в по-сложното правно регулиране на набирането на капитал
От началото на 2020 г. в Европа са проведени 26 IPO (процедура по предлагане на акциите на борсата) на технологични компании, в сравнение със 70 в САЩ и 92 в Китай. По време на всяка от тях първоначалните инвеститори, главно от броя на венчърните (инвестиращи в рискови иновационни проекти) фондове, са предлагали своя дял на неограничен брой потенциални собственици.
Общият обем на средствата, които основателите и ранните инвеститори са успели да спечелят, се оценява на 6,7 милиарда долара в Европа, 118,1 милиарда долара в САЩ и 72,8 милиарда долара в Китай. Сред най-ярките примери за европейски първични публични предлагания IPO е британската корпорация The Hut Group, специализирана в електронната търговия.
В същото време повечето европейски компании предпочитат да влизат на американски фондови борси: Ню Йорк (NYSE) и NASDAQ. Нежеланието да се промени статута от частни компании на публични финансистите обясняват с относително ниската оценка на европейските стартиращи компании от страна на инвеститорите.
През последните 10 години около една трета от всички световни технологични гиганти идват от европейски страни, но заедно те представляват едва 14 процента от общия брой „еднорози“ - така наречените компании, чиято пазарна стойност за кратък период надвишава милиард долара.
Според авторите основната причина за пасивността на европейския бизнес се крие в по-сложното правно регулиране на набирането на капитал. Поради това много стартиращи компании спират развитието си, преди да стигнат до фазата на публично разпространение. Същите бюрократични пречки пречат на компаниите да създават опционни фондове за служители - подобна стратегия ви позволява да възнаграждавате ценни служители с опции, които дават право да изкупуват обратно акции от проекта в бъдеще при изгодни условия.
Превод и редакция: БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: