Не е за вярване какво се юрнаха да купуват българите насред К-19 пандемията
От началото на годината се наблюдава известен ръст на покупките на миялни машини
Според секретаря на браншовата организация Габриела Чифличка това до голяма степен се дължи на застояването на домакинствата вкъщи заради пандемията. По думите й немалко от хората работят от доста месеци от къщи, което налага по-често да готвят, а едновременно с това нямат време да мият чинии.
„Увеличава се постепенно и търсенето на сушилни за дрехи и на малките уреди за готвене, улесняващи домакинствата - пасатори, електрически кани, котлони, резачки“, допълни тя. Според нея пазарът ще зависи от противоепидемичните мерки. По тази причина нараства и броят на покупките от магазините, но с поръчка през интернет, като по този начин домакинствата също пестят време. „Определено хората се ориентират към онлайн покупките и на електроуреди и това е тенденция, която ще се развива“, смята тя.
Чифличка добави, че купувачите вече са свикнали с новите етикети на електроуредите и добре се ориентират кои от тях са най-икономични, уточнява Монитор.
„Продавачите в магазините нямат проблеми“.
Проучване на една от банките в страната сочи, че в пандемията хората преструктурираха семейните си бюджети
През първите 6 месеца на 2021 година хората инвестираха повече пари в повишаване на жизнения си комфорт. Пет от десетте най-търсени стоки са с по-високи средни цени. Това са телевизорите, лаптопите, обзавеждането за спалня, матраците и климатиците. С това се обяснява и ръстът на средната цена на тези уреди с 12% до 1050-1100 лева и изкачването им в класацията от 10-а на 7-а позиция. При пералните, които също са в топ 10, сме обаче готови да дадем по-малко пари - 450-500 лв., отколкото през 2020-а, когато си позволявахме 590-640 лв., сочат данните на проучването на пазара.
От началото на септември
Електрическите крушки с нови етикети
Нови етикети на електрическите крушки и други осветителни тела започват да се използват от днес в Европейския съюз като част от мерките за улесняване на потребителите да изберат най-ефективните като енергийно потребление, предаде ДПА.
Подобни правила вече влязоха в сила за други електроуреди като съдомиялни, перални и телевизори по-рано тази година.
Все още ще има скала от червено до зелено, която показва степента на енергийна ефективност на конкретния продукт. В бъдеще обаче електрическите крушки ще бъдат класифицирани и с букви от А до G, като тези със степен А са особено икономични, а означените с G потребяват повече енергия.
Магазините ще разполагат с 18-месечен преходен период, за да се приспособят към промените, докато за онлайн търговците този срок е 14-дневен.
Последвайте ни
1 Коментара: