От началото на годината се наблюдава известен ръст на покупките на миялни машини, сочат данните на Асоциацията на производителите на електродомакински уреди в България.

Според секретаря на браншовата организация Габриела Чифличка това до голяма степен се дължи на застояването на домакинствата вкъщи заради пандемията. По думите й немалко от хората работят от доста месеци от къщи, което налага по-често да готвят, а едновременно с това нямат време да мият чинии.

„Увеличава се постепенно и търсенето на сушилни за дрехи и на малките уреди за готвене, улесняващи домакинствата - пасатори, електрически кани, котлони, резачки“, допълни тя. Според нея пазарът ще зависи от противоепидемичните мерки. По тази причина нараства и броят на покупките от магазините, но с поръчка през интернет, като по този начин домакинствата също пестят време. „Определено хората се ориентират към онлайн покупките и на електроуреди и това е тенденция, която ще се развива“, смята тя.

Чифличка добави, че купувачите вече са свикнали с новите етикети на електроуредите и добре се ориентират кои от тях са най-икономични, уточнява Монитор.

„Продавачите в магазините нямат проблеми“.
Проучване на една от банките в страната сочи, че в пандемията хората преструктурираха семейните си бюджети

През първите 6 месеца на 2021 година хората инвестираха повече пари в повишаване на жизнения си комфорт. Пет от десетте най-търсени стоки са с по-високи средни цени. Това са телевизорите, лаптопите, обзавеждането за спалня, матраците и климатиците. С това се обяснява и ръстът на средната цена на тези уреди с 12% до 1050-1100 лева и изкачването им в класацията от 10-а на 7-а позиция. При пералните, които също са в топ 10, сме обаче готови да дадем по-малко пари - 450-500 лв., отколкото през 2020-а, когато си позволявахме 590-640 лв., сочат данните на проучването на пазара.

От началото на септември
Електрическите крушки с нови етикети

Нови етикети на електрическите крушки и други осветителни тела започват да се използват от днес в Европейския съюз като част от мерките за улесняване на потребителите да изберат най-ефективните като енергийно потребление, предаде ДПА.

Подобни правила вече влязоха в сила за други електроуреди като съдомиялни, перални и телевизори по-рано тази година.

Все още ще има скала от червено до зелено, която показва степента на енергийна ефективност на конкретния продукт. В бъдеще обаче електрическите крушки ще бъдат класифицирани и с букви от А до G, като тези със степен А са особено икономични, а означените с G потребяват повече енергия.

Магазините ще разполагат с 18-месечен преходен период, за да се приспособят към промените, докато за онлайн търговците този срок е 14-дневен.