Потребителите да следят нивото на цените още от сега и да сравняват различните оферти, а не да се хвърлят в необмислени покупки на предстоящия т. нар. Черен петък. Това съветват от Асоциацията „Активни потребители“ десет дни преди в 0 ч на 24 ноември реални и онлайн магазини да започнат ежегодното разчистване на рафтовете преди празниците, пише „Телеграф“.

Потребителите с предоверяват на надзорните органи и очакват ре да дадат гаранция, че по време на Черния петък няма да бъдат измамени с цената. Това обаче е грешка, защото процедурите са тромави, а санкциите доста често идват с месеци закъснение, казва шефът на асоциацията Богомил Николов.

Според него потребителите трябва да мислят за превенция, като постоянно следят нивата на цените, а не само около Черния петък.

„Най-важното е да се гледат абсолютните стойности на цените и да се сравняват различните предложения“, смята Николов.

Според председателя на асоциацията има тенденция за превръщане на Черния петък в черен уикенд, а от там и в черен месец. Тази посока в намаленията идва от САЩ, където по думите на Николов намаленията започват през ноември и продължават до Нова година. За такъв период от време потребителите имат време да сравнят цените от Черния петък и от седмицата след него.

Единствената сигурна защита срещу злоупотребите с цената и качеството на стоките е въвеждането на политика за връщане на закупените стоки след определен период от вре,е. Така търговецът ще знае. Че стоката му ще се върне, ако е некачествена или не отговаря на реалната си цена и няма да си позволява да „надува“ цената, заяви Николов.

От друга страна, според него гражданите трябва да подкрепят такъв вид продажбена политика, защото ако продължават сляпо да се доверяват на големите червени надписи 50 % намаление, без да сравнят цените и в другите магазини, измамите ще продължават.