Отлепен етикет на дрехи, продавани в магазин на една от най-големите компании за мода в света, издаде колко по-високи цени плаща българинът спрямо купувачите в богати държави като Франция, Германия, Австрия, Италия и др. 

А спрямо цената за гръцкия пазар у нас е с над 30% по-скъпо.

Това беше проверено в един от магазините за дрехи от по-висок клас на компанията в София. След това са сравнени цените на една и съща блуза в онлайн магазина на производителя за различни пазари в Европа, съобщава "Телеграф".

Разлики

Оказа се, че върху етикета на блузата са залепени една върху друга три цени. Първата е 59,95 евро, което, превърнато в български пари, прави 117,25 лева. Върху нея е залепен етикет с цена 49,95 евро (97,69 лева).

А най-отгоре е залепена цената за българския пазар от 129 лева – най-висока от всички, ако превърнем левовете в евро. На някои от дрехите българската цена просто беше паднала и така се виждаше сумата от 49,95 евро.

Това позволява на родния купувач лесно да направи сравнение с цената, която плаща той, и тази, която плащат потребителите в други държави. На въпрос към продавачката защо има такава разлика, тя отговори, че такава била политиката на магазина. Подобна беше ситуацията и с други дрехи в магазина, които също имаха залепени една върху друга три цени.

Проверка

Отлепеният етикет ни даде повод да проверим какви са цените на същата блуза на различни пазари в онлайн магазина на компанията. Сред проверените държави цената за България беше най-висока. Най-ниска се оказа в Гърция и Испания. Там блузата се продава за 49,95 евро, което означава, че този артикул в България е с 32% по-скъп.

В държави като Германия, Франция, Италия, Финландия важи цената от 59,95 евро, което е 117,25 лева - също по-евтино спрямо България. В съседна Румъния ситуацията е подобна, но там цената е в леи, което, превърнато в родни пари, излиза 117,53 лева.

На някои други пазари извън ЕС цената е много по-висока, дори спрямо тази в България. В САЩ например същата блуза струва 99,90 долара, или 182,30 лева. Покупателната способност на българските потребители обаче не може да се сравни с тази на американците.