Параходство Български Морски Флот – АД продължава да инвестира в нов, енергийно ефективен тонаж
Всеки един от тях ще е с товароподемност (DWT) от 45‘000 тона, максимално газене от 10.80 метра и с усилен корпус, и пропулсивен комплекс за плаване в ледови райони като Балтийско море, Азовско море и Канада. Корабите ще се отличават и с това, че ще имат най-голямата кубатура на товарните си помещения за този сегмент.
Очаква се първият кораб да влезе в експлоатация още до средата на 2019, а китайската корабостроителница е потвърдила вече, че в рамките на една година ще може да предаде и останалите пет кораба. Вече са определени и имената на първите четири кораба – Миджур, Плана, Мальовица и Бузлуджа.
Новата инвестицията в Дружеството ще надхвърли 100 млн.долара, но Ръководството на Параходство БМФ-АД счита, че е настъпил момент за поетапно преминаване към възможно най-модерни и ефективни плавателни съдове. Според тях, това е единствения път към затвърждаване и подобряване конкурентоспособността на флота, съответно пазарните позиции на Дружеството.
Припомняме Ви, че през изминалите няколко месеца флота на Параходство БМФ-АД бе попълнен с два чисто нови кораба от последно поколение “Bluetech 42” – Руен и Рила, а догодина се очаква предаването последните два кораба от този проект – Рожен и Мусала.
С подписването на настоящите договори е вече ясно, че до средата на 2020 Параходство БМФ-АД ще разполага със собствен тонаж от над 1.5 млн. тона, при средна възраст на флота от под 7 години, стремейки се да стане най-големия корабособственик на т.нар. „Handy size” кораби за насипни товари в Европа.
Последвайте ни