Едва ли има човек, който да не свързва детството с филията с лютеница, подадена от баба. Точно този спомен носят сега лютеници Нашенска и Балкански вкус на Philicon. Буквално. Защото фирмата предприема похвалната инициатива да привлече възрастни хора на работа.

В България има десетки такива – които биха могли да дадат много на работодателите, които ги наемат. Но по правило шефовете се мръщят, когато разберат на колко години е кандидатът за работа.



Точно обратното смята Иван Калибацев, Изпълнителен директор на „Philicon-97“, гр. Пловдив. Пред БЛИЦ той разкрива, че желанието му е било да помогне именно на тези хора, които все още могат, но нямат шанс да бъдат взети на работа.„Искахме да направим нещо, което никой не е правил. Във Philicon и днес работят много хора в пенсионна възраст – такива, които са при нас почти цял живот. И тази година решихме да покажем на пазара и обществото, че това наистина работи! Реализирахме кампания с продължителност около месец – по местни медии и канали. Имаше интeрес, получихме много отзиви и коментари, успяхме да наберем не само баби, но и дядовци.“.

Според Иван Калибацев все още много са работодателите, които не обръщат внимание именно на по-възрастните, които пък не получават възможността да работят, а притежават необходимия опит. „За тях е интересно и ползотворно да са в работна среда, в която да са наистина удовлетворени.“, признава той и продължава „Има една друг проблем, от който са засегнати Пловдив и региона – кадрите, читавите кадри липсват на бизнеса, особено на производството. А хората над една определена възраст имат дисциплината, лоялността и необходимите морални ценности. Това е плюс, определено сме „за“ да търсим такива хора, защото те са много полезни и има какво да дадат.“

Ето така се ражда идеята да се даде шанс за работа на нашите баби и дядовци. Идея, която отдавна се развива много успешно на чуждите пазари на труда. 




Дружеството Philicоn - лидер на местния пазар, съществува под това име вече над 70 години, а продуктите му са познати в над 40 държави. Специализира в производството на консерви, сосове, сокове и нектари от най-свежите български плодове и зеленчуци. Повече за инициативата или продуктите, вижте на www.philicon.bg или Facebook Philicon. Търсете едросмлени лютеници Нашенска и Балкански вкус в отличими шестоъгълни бурканчета в магазините в цялата страна. Защото не са като от баба, а от баба.