Само в БЛИЦ: „БМФ Порт Бургас“ разполага с единствената система за втечняване на газ!
Уникалната за нашите пристанища система функционира вече 2 години, а в изграждането й са вложени над 1 милион лева
„Освен високото налягане е нужна и много ниска температура, за да се осъществи процесът на втечняване. Именно нашата система я осигурява. Когато въглеводородният газ се втечни, се донатоварва в резервоарите на превозните средства на жп везните или на автовезната“, разясни Щуров. По думите му с подобни системи са оборудване някои кораби, но на брега няма друг пристанищен оператор, който да разполага с подобна иновация. Това бе потвърдено пред БЛИЦ и от изпълнителния директор на порта Борис Балев.
„Абсолютно е така. Инвестирали сме в изграждането на тази система 1 милион лева“, уточни той. Както първо БЛИЦ писа, 15 милиона е инвестицията, която е направил концесионерът на двата терминала на порта. Още преди изменението на Закона за акцизите и данъчните складове през август 2017 година, „БМФ Порт Бургас“ вече е бил внедрил автоматизирана система за контрол на горивата, чиято основна цел е борбата с контрабандата. Гратисният период, който е бил даден за другите пристанищни оператори е бил използван от „БМФ Порт Бургас“ за доусъвършенстване на вече изградената система. На двата терминала - корабните места МА и МВ са разположени разходомери с контролни точки, които предават в реално време данни до Митница Бургас. На корабно място МА има разположени четири разходомера, като в момента функционират три от тях (за четвъртия се чака инспекция от метрологията, за да може да бъде пуснат в експлоатация). На този терминал се разтоварват дизел и газьол, които се извозват с четири жп вагона. Има и отделен тръбопровод, през който минава гориво, също под контрола на митницата в реално време и той отива в данъчен склад. Корабно място МВ е оборудвано с шест разходомера със съответните контролни точки за следене на разтоварването на газ в реално време, както е според изискванията на митницата. Газта се натоварва на превозни средства, като преди това минава през жп везни и една авто везна. Софтуерът, с който работи новата система, е избран от митниците и изискванията да се припокриват напълно с тези на данъчните складове. Всички технологични процеси на порта се наблюдават в реално време от оператор в командна зала. Системата функционира при строги мерки за пожарна и аварийна безопасност, като в нея допълнително са вложени половин милион лева, като са осигурени всички възможни предпазни средства. Близо 100 милиона евро е цялата инвестиция в порта от началото на концесията през 2012 година досега.
Орлин ФИЛИПОВСКИ, БЛИЦ
Последвайте ни